- Anoniem29 december 2014 om 10:08
Ik ben voor het eerst begonnen met de pil, Nora 30.
Ik heb deze ingenomen op de eerste dag van mijn menstruatie, waarop deze menstruatie weer stopte. Daarna kreeg ik geleidelijk aan doorbraakbloedingen en uiteindelijk heb ik gedurende mijn pilstrip constant bloedingen gehad. Nu heb ik mijn eerste stopweek, en deze is echt zwaar, ik zit constant door mijn tampons heen te bloeden (sorry voor deze omschrijving). Wel heb ik geen verdere klachten zoals migraine of zware benen wat ik bij een normale menstruatie had.
Nu is mijn vraag, is dit omdat mijn lichaam zich nog aan het aanpassen is aan de pil of zou er wat meer aan de hand zijn? Want overal lees ik dat je bij je eerste stopweek grote kans hebt om helemaal niet te bloeden, maar dit is dus absoluut niet het geval.2 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 december 2014 om 10:28Dat je door de pil in de eerste stopweek geen bloeding zou hebben is een fabel.
Reageren
De eerste 3 maanden kunnen onregelmatige bloedingen een bijwerking van de pil zijn. lees ook eens de bijsluiter.Anoniem31 december 2014 om 18:39Herkenbaar verhaal. Tijdens mijn 1e strip continue bloedingen. Mijn eerste stopweek was een drama. Veel bloed, veel kramp en gigantisch zwaar. Gelukkig was dat eenmalig, na de 2e strip goedgekomen.
Reageren