Zoeken Vraag het forum

Bloedingen tijdens pil gebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een vrouw van 34 jaar en gebruik zo’n 17 jaar de anticonceptiepil. Ik gebruik gebruik de 3 fasen pil trinordiol. Deze heb ik ook altijd gebruikt. Nu slik ik de laatste 5 maanden de pil door,omdat ik veel ongemakken heb tijdens mijn menstruatie. Sinds afgelopen donderdagavond heb ik ineens bloedingen. Niet frequent achterelkaar,maar vaak in de avonden dat het mij opvalt als ik naar het toilet ben geweest. Het bloed is helder rood van kleur en ziet er wel uit als menstruatie bloed (met wat stolsels erbij). Ook heb ik na het toiletbezoek een zeurende pijn links onder in de buik/zij en ben erg hangerig en moe. Ik maak mij in zoverre niet echt zorgen,omdat ik zelf denk dat het doorbraakbloedingen zijn,maar toch zou ik wel graag om advies willen vragen als het gaat om aandachtspunten waar ik op zou moeten letten. Ik slik momenteel de pil nog en ben nu bezig met de laatste kleur (fase) van de strip)

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

Het lijkt toch dat het tussentijdse bloedingen zijn. zijn.
    Overigens is de 3 fase pil niet echt geschikt langere tijd door te slikken.

“Je kunt incidenteel je menstruatie uitstellen door zonder tabletvrije periode verder te gaan met de okerkleurige tabletten van een nieuwe strip TRINORDIOL. Je kunt alle okerkleurige tabletten opmaken (10 stuks) of desgewenst eerder stoppen. Je kunt tijdens het gebruik van deze tweede strip wel last hebben van doorbraakbloeding of spotting. Na de gebruikelijke tabletvrije periode van 7 dagen begin je dan weer met de volgende strip.”

Lees meer op:
    http://www.anticonceptie.nl/de-pil/trinordiol/faq

Reageren
Reageer op: Bloedingen tijdens pil gebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.