- Sarah9 juni 2019 om 11:28
Hey!
Zit met een vervelende vraag… ik zit aan mij laatste pil van week 2 (dus nog een laatste week pil te gaan). Vorige maand had ik mijn menstruatie op tijd, dat is altijd zo’n 3 dagen na stop van pil. Ik heb altijd al complicaties gehad op vlak van menstruatie en veel last van donkere tussentijdse bloedverlies.
Nu, ik heb ongelooflijk veel stress en kiespijn gehad in de afgelopen dagen. Ik heb veel dafalgans ingenomen ook (de pijn veroorzaakte mijn stress). Mijn pil ben ik NOOIT vergeten en die neem ik altijd zorgvuldig in om 21u, soms een wat vroeger. Maar sinds gisteren bloed ik? Eerst was het vrij donker, nu is het een mix tussen gewoon rood bloed en donkerder…
Ik zou nog een week lang de pil moeten nemen EN dan pas mijn regels krijgen (na drie dagen stopzetting). Ik ben niet veranderd van voedingspatroon or what so ever. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik neem al bijna 2j Dienobel en altijd al zo’n opeense bloedingen gehad, wel niet elke maand..
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 juni 2019 om 18:48Als je hier vaker last van hebt, is de pil waarschijnlijk te licht. Bespreek met de huisarts om een andere pil te gaan gebruiken
ReagerenSarah9 juni 2019 om 20:42Wel, mijn gynaecologe dacht er anders over en schreef een ‘nog’ lichtere pil. Ik werd er echt niet goed van waardoor ik na een maand weer switchte naar Dienobel (wel al even een tijd geleden). Buiten opeense donkere bloedstolsels heb ik geen andere negatieve verschijnselen. Komt niet elke maand voor, maar wel zo precies om de 2-3…
Buiten dat het heel erg lastig en onhandig is omdat het op de meest random momenten gebeurt, is het verder eigenlijk iets kwaadaardigs? Of heeft het negatieve gevolgen?
.
ReagerenJohn (moderator)
9 juni 2019 om 23:50Dat is niet iets kwaadaardigs en zal ook geen andere gevolgen hebben. Het is alleen maar lastig/vervelend
Reageren