- Anoniem12 september 2014 om 11:11
Hallo
ik ben woensdagavond gestart met de pil ( gestodelle 20) en heb die avond ook betrekkingen gehad. donderdagavond ben ik vergeten mijn pil in te nemen, en vrijdag ochtend toen ik er aan dacht heb ik de pil nog ingenomen, wel 14 uur te laat.. Wat moet ik nu doen?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 september 2014 om 14:13Uit de bijsluiter:
U moet de laatste gemiste pil innemen zodra u eraan denkt, ook als dit betekent dat u 2 pillen tegelijk moet innemen. Daarna dient u de tabletten op de gebruikelijke tijd van de dag te blijven innemen. Gedurende de volgende 7 dagen moet u tegelijkertijd een anticonceptiebarrièremethode gebruiken, bijv. een condoom.
Wanneer gedurende de voorgaande 7 dagen gemeenschap heeft plaatsgevonden moet rekening worden gehouden met een mogelijke zwangerschap. Hoe meer gemiste tabletten en hoe dichter bij de tabletvrije tussenpoos dit gebeurt, hoe hoger het risico op zwangerschap.In jouw geval heb je dus gemeenschap gehad voorafgaand aan het vergeten van de pil.
Reageren
Als de donderdag die je noemt gisteren was, neem dan vandaag nog een Morning After Pil.
Ga gewoon door met de pil en maak de strip af. Gebruik de aankomende 7 dagen extra bescherming d.m.v. een condoom.Anoniem12 september 2014 om 17:30Arts is gecontacteerd geweest en morning after pil was niet nodig blijkbaar. Gewoon doorgaan met de pil, en gedurende 7 dagen bescherming…
Toch bedankt!
ReagerenAnoniem12 september 2014 om 17:56Kan dit?
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2014 om 21:28Lees hier de algemene regels bij het vergeten van de pil:
http://www.anticonceptie-online.nl/help.htmDe tekst in de bijsluiter en de info op bovenstaande site wijkt af van de mening van de huisarts.
Reageren