- Anoniem1 november 2013 om 10:13
Hoi,
ik slik de pil ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 mg WEC, filmomhulde tabletten.
Ik ben zondag begonnen met mn pil, en ik slik hem altijd ochtends tussen 8 en 10 (ligt er beetje aan hoe laat ik op sta).
Maandag heb ik mijn pil ongeveer tussen kwart over 8 en half 9 geslikt, dinsdag kwam ik er savonds achter dat ik mijn pil vergeten was en heb ik deze om (ongeveer, misschien 5 minuten voor of 5 minuten over maar niet meer verschil) half 9 savonds geslikt, in de bijsluiter staat dat als je de pil binnen 12 uur na de tijd dat je hem gister had ingenomen inneemt dit niet erg is, maar meer dan 12 uur wel, hoe zit het met precies 12 uur?
Ik dacht eerst het zal niet zo super precies komen, 12u zal wel zelfde zijn als binnen de 12 uur, en ik heb dan ook gewoon seks gehad met mijn vriend de dagen erna. Het is nu vrijdag en ik heb mijn andere pillen gewoon op de goede tijden ingenomen maar ik ben ondertussen toch nog steeds een beetje aan het twijfelen, op internet kom ik er zelf niet echt uit, ene keer staat dat tegenwoordig niet erg is om een pil te vergeten in je eerste week en andere keer staat er dat je wel zwanger kan zijn, wat is het nu en wat kan ik er nog aan doen?!?!Alvast bedankt!
1 reactieReagerenTandor11 november 2013 om 19:13Indien de vergeten pil niet binnen 12 uur wordt genomen geldt:
Reageren
Een tablet vergeten in week 1
Neem de vergeten tablet zo snel mogelijk in, zelfs als dat betekent dat u twee tabletten tegelijk in moet
nemen. Neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in en gebruik de volgende 7 dagen
een extra voorbehoedsmiddel, bijvoorbeeld een condoom. Als u gemeenschap heeft gehad in de week
vóór de vergeten pil of als u vergeten bent om met de nieuwe strip te beginnen na de pilvrije periode,
moet u er rekening mee houden dat u zwanger kunt worden. Neem in dat geval contact op met uw arts.