Home / Anticonceptie & abortus / Na morning-after pil niet ongesteld
Ik heb een paar weken geleden de morning-after pil geslikt, en ik ben nog steeds niet ongesteld terwijl ik op 6 augustus ongesteld moest worden.
De laatste keer dat ik ongesteld was, was op 6 juli. Mijn cyclus is echter wel flink in de war geschopt omdat ik de laatste tijd veel morning-after pillen heb ingenomen. Normaal werd ik altijd ongesteld op de 16e. In juni heb ik ook een morning-after pil genomen, en toen werd ik te vroeg ongesteld, op 6 juli dus. Twee weken na de morning-after pil heb ik een aantal dagen lang last gehad van veel bloedverlies, maar het was geen menstruatiebloed.
Moet ik me nu zorgen maken omdat ik nog steeds niet ongesteld ben? Of komt het doordat mijn cyclus in de war is omdat ik de laatste drie maanden drie morning-after pillen heb ingenomen? En zou ik een zwangerschapstest moeten doen?
Het is niet zo vreemd dat je cyclus in de war is als regelmatig een MAP moet nemen. Dat is niet erg verstandig. Daar is die pil toch echt niet voor bedoeld. Ga een ander contraceptiemiddel gebruiken.
Je kunt natuurlijk een zwangerschapstest doen. Voor het overige zal het gewoon afwachten zijn totdat je menstruatie er weer is. Als je je er zorgen over blijft maken ga dan naar je huisarts.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!