- Morena935 juli 2014 om 09:19
İk ben voor het eerst begonnen met de pil eergisteren, de microgynon30. Nou zit het zo. De huisarts vertelde dat ik op de dag van mijn menstuatie met de pil moest beginnen. İk dacht dat ik dus ongesteld was eergisteren..wat uiteindelijk niet zo bleek te zijn. Verder heb ik de pil niet meer ingenomen.. Nu heb ik 20 pillen over van mijn eerste strip. İk ga daar weer mee beginnen als ik menstrueer. Kan ik die strip met 20 pillen dan afmaken of moet ik na die 20 pillen nog 1 extra pil van mijn 2de strip meepikken? Help hoe zit het kom er niet uit
1 reactieReagerenJohn (moderator)
5 juli 2014 om 09:45Je had in principe gewoon door kunnen gaan met de strip.
De eerste dag van de menstruatie is de dag waarop je de eerste bloeding hebt. Dus bij de volgende even wachten of je ook daadwerkelijk ongesteld bent. Om het voor jezelf makkelijk te houden, kun je gewoon verder gaan met de strip. Als die op is houd je een stopweek. Die is dan 1 dag eerder omdat je 1 pil minder hebt, Maar dat is verder geen probleem.
Een andere optie is nu gedurende de menstruatie de pil opnieuw te starten. Dus gewoon de strip verder afmaken vanaf vandaag. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je de eerste 7 dagen niet bent beschermd tegen zwangerschap.
Reageren