Zoeken Vraag het forum

3 merken anticonceptie, steeds onverwachte cyclus/reacties

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rosalila

Ik slik al 3 jaar de pil, en een anderhalf jaar terug viel m’n menstruatie ineens uit, met tussendoor afentoe bruine afscheiding. Half jaar gestopt met de pil maar er kwam niets op gang. Toen ben ik weer met een andere pil begonnen wat ook een ander merk was, en m’n cyclus bleef onverwachts tot geen menstruatie.
    2 maanden terug was ik toch weer uit mezelf een maand gestopt om te kijken of er iets zou gebeuren en werd toen meteen ongesteld, dat hield lang aan. Ik slikte weer verder en reageerde toen ineens hormonaal heel heftig op de huidige pil. Ik kreeg toen een andere (Ministat) en kreeg daar 2 weken later doorbloedingen. Daarna een week voor m’n stopweek menstruatie wat nu al bijna 2 weken aanhoud. Ik heb de stopweek maar overgeslagen en ben door gaan slikken, maar menstrueer nog steeds.

Het is niet vreselijk heftig, maar hele verse lichtrode bloeding. Vaak komt het op en blijft dan weer een halve dag weg, zo kakkeld het al een week verder. Ik denk dat het misschien ook door de sex zou komen. M’n borsten doen ook al een tijd zeer.

is mijn pil te licht?

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

Je hebt inmiddels drie keer van pil gewisseld zonder resultaat. Misschien is het verstandig om met je klachten eens naar de gynaecoloog te gaan.

Reageren
Reageer op: 3 merken anticonceptie, steeds onverwachte cyclus/reacties
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.