- Lieke19 september 2026 om 11:36
Hoi,
Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil. Mijn laatste normale menstruatie begon op 28/29 augustus, daarvoor op 25 juli.
Sinds ruim een week heb ik tussentijds bloedverlies. Het is eigenlijk bijna continu bruin bloed, soms wat donkerder en soms met kleine stukjes/stolseltjes of slijm erbij. Tussendoor is het ook een paar keer helderrood geworden, bijna alsof ik weer ongesteld was.
Ik heb dit nooit eerder gehad. Het wisselt dus tussen bruin en rood, soms met kleine stukjes, en het lijkt soms even weg te zijn om daarna weer terug te komen.
Herkent iemand dit? Kan dit nog door hormonen / stoppen met de pil komen, of kan er ook iets anders achter zitten?
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
19 september 2026 om 21:53Het kan een tijd (maanden..) duren voordat je, na het stoppen met de pil, weer een eigen menstriatie-cyclus op gang hebt. Dus het soort bloedverlies dat jij beschrijft zou nadat je cyclus weer op gang is, weer zoals voor het pilgebruik moeten worden..(dat kan ook onregelmatig zijn..als het vroeger ook zo was..)
Reageren