- Anoniem15 augustus 2016 om 12:55
Ik ben in mei gestopt met de pil. Deze heb ik maar 4 maanden geslikt.
Na stoppen 1 keer menstruatie gehad nog van dr stopweek zegmaar.
Daarna 2x na 28 dagen, beide erg licht. Eerste keer alleen bruin bloed 3^4 dagen.
2e keer wat meer rood bloedverlies erbij maar nog steeds erg weinig, dat 4/5 dagen.
Ik heb er eigenlijk geen tampons voor nodig, inlegkruisje is voldoende terwijl ik voor het beginnen met de pil altijd ong 5/6 dagen veel bloedverlies had.Nu na 30 dagen weer ongesteld geworden gister, maar nog steeds weinig bloedverlies, beetje roestig rood van kleur.
Iemand enig idee waar dit door komt? Ik maak me een beetje zorgen.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2016 om 15:42Ik denk dat je lichaam toch nog aan het herstellen is van de pil. Wacht nog een menstruatie af. Mocht het dan nog zo zijn, ga dan even naar de huisarts
ReagerenAnoniem17 augustus 2016 om 16:55Denk je dat de huisarts daar in iets kan doen? Ik ben namenlijk 3 weken terug bij de gyneacoloog geweest, check up voor buikpijn. Baarmoeder en eierstokken zagen er prima uit, ik heb toen niet gevraagd over de lichte menstruagie omdat het toen de 2e keer na stoppen was en het de 2e keer wat meer was dan de eerste keer maar nu de 3e keer weer zo weinig en meer bruin dan rood bloedverlies maak ik me toch wat zorgen.
ReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2016 om 17:02De huisarts of gynaecoloog zou een middel, kunnen voorschrijven om de menstruatie goed op te wekken als dat nodig zou zijn.
Reageren
Maar vooralsnog zijn het geen klachten om meteen ongerust over te zijn.