zware pil slikken maar voor 1x een oude lichtere slikken

Hoi ik heb even een aparte pil vraag.
    Ik heb vroeger ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15mg geslikt en heb hier nog wat pakjes van thuis liggen. In de tussentijd slik ik sinds 3 maanden mycroginon 50, een zwaardere pil dus.

Nu reis ik veel en ben ik mijn toilettasje vergeten waar mijn pil in zit..die heb ik dus niet kunnen slikken maar ik zit nog in de 1e week na mijn stopweek (dus nog geen volle 7 dagen geslikt) en door recent seks kan ik het me dus niet veroorloven om een pil te missen.
    Ik heb hierdoor mijn lichtere pil geslikt, zo voor 1x.. ik weet dat het niet de bedoeling is om twee verschillende pillen door elkaar te slikken (ben ik ook niet van plan, dit gewoon eenmalig omdat ik het zo snel niet anders kan oplossen! )
    Maar ik vraag me toch echt af of hier iets over bekend is? Hoe slecht het is enzo..?

Reageren

je kunt het beste even je huisarts raadplegen, het is niet de bedoeling om pillen door elkaar heen te gebruiken, heb je trouwens een noodpil bij de hand, mocht je toch sex willen?

Reageren
    Reageren

Ik zou condooms gebruiken. Dan ben je zeker beschermd, ook tegen SOA's.

Reageren

Gekker dan dit was ik het niet van plan te maken, dus om een map in huis te nemen 'voor het geval dat'? Vind ik niet erg normaal.. ik heb ook al weer tijden de zelfde vriend dus soa's hou ik me ook niet mee bezig..

In dat andere topic schrijft iemand dat je dan niet beschermd bent, dat is toch raar? Ik ben jaren prima beschermd geweest met die lichtere pil, dat ik nu een zwaardere pil slik heeft ook zo zijn eigen redenen. Ik zie er de logica niet van in dat je zo voor 1x een lichtere slikt.. het houd je hormoonspiegel evengoed hoog. Sorry als ik eigenwijs klink misschien maar ik ben blij met jullie reacties hoor 🙂

Reageren

Oh, maar het was in je eerste bericht niet helemaal duidelijk dat je ook met een lichtere pil goed beschermd was. Dan zou ik me in dit ene geval niet zoveel zorgen maken.

Lana

Reageren

Hoi,

In de bijsluiter van microgynon 50 staat:
    ''Heeft u last van ernstige waterdunne diarree of braken binnen vier uur na het innemen van de pil? Neem dan alsnog een nieuwe pil in als de maag en darmen weer tot rust zijn gekomen. Als u de pil al langere tijd gebruikt (langer dan één maand), is het ook mogelijk één pil over te slaan en de volgende dag verder te gaan met de pilstrip.''

Dus een dagje missen is geen probleem, wel kan ik afraden om andere pillen tussendoor te gebruiken, gewoon omdat daarover te weinig bekend is, dus er geen garanties kunnen worden gegeven.

Groetjes,
    Thobias

Reageren

Zoals ik zei heb ik daarvoor een stopweek gehad, het is algemeen bekend dat je sowieso minstens 7 pillen goed hebt moeten slikken voor je een pil 'mag missen'. Ik heb deze reeks van 7 pillen niet kunnen voltooien doordat ik rond de 5e of 6e dag dus mijn pil niet bij de hand had. Een nacht overslaan klinkt dus al helemaal een slecht plan, een MAP slikken is hormonaal nog meer een terreur voor je lichaam.. dankjewel voor jullie reacties, ik heb (volgens mij?) Geen rare bijwerkingen gehad..voortaan beter mijn zaakjes op orde en mijn pil nog meer bij de hand houden 🙂

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: zware pil slikken maar voor 1x een oude lichtere slikken

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe