Zoeken Vraag het forum

Sex met condoom en pil, kans op zwangerschap?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Je bent niet zwanger hoor. Je hebt last van de angst en de stress hiervoor

Lisa

Hey,

Ik heb de dag voor mijn eisprong seks gehad. We hebben een condoom gebruikt en ik zit 2 maanden aan de pil. Ik voel me wel misselijk nadat ik eet en ben dus bang dat ik zwanger ben. Zou het eventueel kunnen of ben ik aan het stressen voor niets?

Reageren
    John (moderator)

De pil en een condoom gebruikt? Hoe denk je dan zwanger geraakt te zijn?
    Je hebt overigens geen eisprong als je de pil gebruikt

Reageren
    Lisa

werkt de pil niet pas effectief na de eerste 3 maanden?

Reageren
    John (moderator)

Nee, als je op de eerste dag van de menstruatie start, werkt die vanaf de eerste pil

Reageren
    Lisa

dankjewel voor het antwoorden!

Reageren
    J

Hey, ik maak me al enkele maanden ongerust… in december gestart met pil en twee strips doorgenomen…. aan het einde sex met condoom (en pil dus) gehad daarna direct stopweek zoals het hoort… misselijkheid, buikpijn en hoofdpijn erna maar misselijkheid nu niet meer… nu is het ondertussen 11 weken geleden na de sex. Ik ben er nu weer over aan het stressen… mijn borsten deden pijn (niet gevoelig) (+ maand geleden overgestapt naar nieuwe pil) nu ook af en toe raar gevoel in buik en hoofdpijn…. al 3 testen genomen en zijn alle drie negatief (laatste was test negen weken en 6 dagen na sex)

IEMAND ERVARING? TOCH ZWANGER? OORZAAK STRESS OF PIL?

bedankt

Reageren
    J

niemand???

Reageren
    John (moderator)

Stress dus of iets anders maar geen zwangerschap

Reageren
    J.G

Hey,
    7 augustus voor laatst sex gehad, ik gebruik de pil heel regelmatig en ben in die periode zeker geen vergeten! Ook condoom niet over datum en geen scheurtjes. 2 of 3 weken na sex stopweek gehad, wel begon die 1 dag later (normaal altijd heel regelmatig) veel bloed ongeveer 3 dagen bloed en 1 dag quasi niks. Paar dagen na stopweek begon ik steken in mijn lies te krijg die heb ik (6 weken na sex) nog altijd. Steken in mijn lies dus (banden pijn???) maar ook soms pijnlijke borsten. Zou ik zwanger kunnen zijn??? Wel ben ik er op een negatieve manier heel hard mee bezig dus veel stress en angst!
    Groetjes

Reageren
    Alyssa

De enige manier om daar achter te komen,is een test doen. Want niemand kan jou zo 100% garantie geven of je al dan niet zwanger bent…..

Reageren
    Anonime

Ik slik de pil maar nooit precies op dezelfde tijd, maar wel ongeveer nu heb ik ook sex gehad met een condoom maar die zat wel verkeerd om en is toen goed gedaan, is er nu toch een kans om zwanger te zijn?

Reageren
    John (moderator)

Om zwanger te raken moet er sperma in je vagina terecht komen. Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk

Reageren
    John (moderator)

Bovendien gebruik je de pil…

Reageren
    T.R

Ja je kan zwanger worden met pil en condoom mijn dochter die inmiddels 19 is. Is daar het wandelende bewijs van.

Reageren
Reageer op: Sex met condoom en pil, kans op zwangerschap?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.