- Anoniem6 september 2018 om 19:05
Ik slik de pil, nu twee strips gehad en een week begonnen aan de derde. In deze week sex gehad zonder condoom maar dus wel met pil. Binnen 12 uur morning afterpil genomen voor de zekerheid. Heb ik kans op zwangerschap en vanaf wanneer kan ik dit het beste testen? Momenteel eerder stopweek inlassen heeft geen zin, dit zorgt niet voor een echte menstruatie en geeft dan toch een verkeerd beeld van wel of niet zwanger zijn? Het is nu 4 dagen geleden dat ik onveilige sex heb gehad, in ieder geval zonder condoom met pil. Wat kan ik doen? Heb twee testen maar vanaf wanneer zijn deze betrouwbaar?
4 reactiesReagerenA6 september 2018 om 19:15Als je de pil correct neemt is het niet nodig om een MAP te halen.
Reageren
De MAP neemt juist de betrouwbaarheid af van je anticonceptiepil.Anoniem6 september 2018 om 19:19Is de pil ook betrouwbaar bij doorslikken na twee strips?
ReagerenJohn (moderator)
7 september 2018 om 13:17ja
ReagerenCatootje7 september 2018 om 20:46Het lijkt me niet de bedoeling om bij elke keer seks de map te gebruiken. Na de map is de pil een bepaalde tijd niet betrouwbaar en moet je een condoom gebruiken als je niet zwanger wil worden. De pil is niet zo gezond voor je lichaam maar de map helemaal niet. Die is er echt voor noodgevallen.
Reageren