- Maike9 januari 2013 om 08:14
Ik maak me ff ernstig zorgen. Ik ben sinds een half jaar ongeveer aan de pil. Ik heb hem altijd netjes geslikt en ben hem nooit vergeten. In december heb ik een antibioticakuur gehad (Broxil). Na 18 dagen na de laatste pil van deze antibiotica heb ik onbeschermde sex gehad.Dit was op de eerste dag na mijn menstruatie. Dit zou dus in principe weer veilig moeten zijn. Twee/Drie dagen hierna had ik echter last van m’n borsten (gevoelig, branderig gevoel) en een constant aanwezig soort van steekje in mijn baarmoederstreek. Dit is nu nog steeds zo (afgelopen vrijdag gevreeën en het is nu woensdag). Ik ben een keer eerder zwanger geweest en toen had ik deze symptomen ook, toen was ik echter niet aan de pil en nu dus wel. Kan het zijn dat ik nu toch zwanger ben? Is het mogelijk dat je al zo snel symptomen hebt? En kan je ook zwanger raken ondanks de pil en op de eerste dag na je menstruatie? Ik heb zojuist de dokter wel gebeld voor een afspraak maar kan pas vrijdag terecht en hoop dat iemand mij nu al antwoord kan geven op mijn vragen.