Zoeken Vraag het forum

zwanger na stoppen met de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vraagje20

Dag allemaal.Ik heb een apart verhaal en vragen.
    Ik ben namelijk na mn stopweek begonnen met een nieuwe strip 1dag later.Niks van gemerkt en zo gewoon doorgegaan.We willen een kind dus deed ik een beetje rommelig met de pil.Die eerst week onregelmatig ingenomen na 6pil ingenomen te hebben stopte ik.ik kreeg na 3dagen weer bloeding n dat merkte ik pas nadat we seks hadden.En daarvoor..voordat ik ermee stopte hadden wr maar1x seks gehad.Nou is t wrl zo dat ik 2x heb gebloed..en de tweede x in mn vruchtbare periode sex heb gehad n die dag zelf kreeg ik die bloeding omdt ik gestopt was.Is er een kans dt ik zwanger ben geraakt?Tijdens die bloeding?

8 reacties
    Reageren
    Emma

Tsja, als je onveilig seks hebt, is er eigenlijk altijd wel een kansje dat je zwanger raakt. In jullie geval dus gewenst. Waarom doe je niet een testje? Houd je ons op de hoogte?

Groet Emma

Reageren
    vraagje20

Oke..Ja ik bloed nog steeds.Zal wel 4 dagen zo blijven..En omdt dit mn tweede bloeding is weet ik niet wanneer ik kan testen..Tenzij ik deze bloeding niet als ongesteld zie en mn volgende menstruatie op 4januari verwacht.Of zit t nou niet zo?O INGEWIKKELD.Ik laat het horen als ik heb getest.

Reageren
    Daantje

Ik denk niet dat je zwanger bent. Blijf het gewoon ontspannen proberen, dan lukt het wel. Veel succes!

Reageren
    vraagje20

Ja ik denk het ook niet.Maar omdat het in mn vruchtbare periode was..Dacht ik misschien ook wel.Half jaar terug stopte ik met de pil na mn stopweek.En werd meteen zwanger..super snel..was ook in mn vruchtbare dagen..Ik dacht dat ik eerst moest ontpillen maar..toen ik telaat was wist ik meteen..Omdat het zo snel ging toen.Dacht ik..nou kan zo maar weer zo zijn.Maar ik wacht even af.Bedankt allemaal

Reageren
    Meike

Ik wens je succes 🙂

Reageren
    Linda

Hoi, houd je ons op de hoogte?
    Groetjes!

Reageren
    vraagje20

Ja zal ik doen!

Groetjes

Reageren
    dokterK

Ja, dan krijg je twee keer een bloeding, omdat je twee keer hormoonontrekking hebt gehad. Kan je niet beter gewoon een beslissing maken: stoppen met de pil en zwanger proberen te worden of doorgaan en je kinderwens nog even uitstellen?

Reageren
Reageer op: zwanger na stoppen met de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.