Home / Anticonceptie & abortus / morning afterpil, daarna ongesteld geworden, beginnen anticoncept?
Ik zit al maanden met menstruatie problemen. In juni had ik 1 maand de anticonceptie pil gebruikt, omdat ik niet ongesteld wilde worden op een festival. Daarna ben ik direct gestopt met de anticonceptie pil. En daarna werd ik 3 weken normaal optijd ongesteld en later veranderde dat naar 2x 1 week te laat ongesteld.
Ik heb veilig sex gehad dus daar kan het niet aan liggen en ik heb een test gedaan. Na die 2 weken te laat ongesteld worden was ik 1 week weer optijd. 1 week na mijn ongesteldheid heb ik de morning afterpil 2x gebruikt op zaterdag en zondag en 1 week later(dus vandaag) ben ik ongesteld geworden. 2 weken te vroeg voor mijn echte menstruatie tijd!
Mijn vraag is dan: Kan ik dan nu beginnen aan de anticonceptie pil? Is dat al gelijk veilig tijdens de seks? Ik ben al naar de dokter geweest voor die 2 weken te laat maar dat kan gebeuren, want je word toch ouder, hormonen etc. Hoop dat jullie mij advies kunnen geven over de inname van de anticonceptie pil!
Groetjes
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!