Zoeken Vraag het forum

seks na laatste pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Ik zit midden in mijn strip en wil graag een stopweek inlassen vanwege nieuwe medicijnen die niet samen gaan met de pil. Ik heb maandag gemeenschap gehad en dinsdag en woensdag nog de pil gehad. Donderdag (vandaag) wil ik hem niet meer nemen. Kan ik dan nog zwanger worden van de maandag en moet ik er vandaag nog een slikken of kan dat geen kwaad meer?

John (moderator)

Je moet ze toch minimaal 2 weken hebben geslikt voordat je een stopweek kunt starten

Reageren
    Vraagje

Gisterochtend laatste pil gehad en gisternacht (onveilige) seks gehad. Ben ik nog beschermd tegen zwangerschap?

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed gebruikt, ben je ook in de stopweek gewoon beschermd

Reageren
    I.

Heb de pil voor de 3de x doorgeslikt , wil graag een stopweek inlassen. Gister heb ik seks gehad en vanochtend nog de pil genomen. Kan ik morgen gewoon een stopweek inlassen zonder zwanger te worden?

Reageren
    dorien

ja, je bent in de stopweek ook gewoon beschermd

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan

Reageren
    Loes

Ik heb gister seks gehad zonder condoom en mijn laatste pil geslikt. Is dit veilig om nu ongesteld te worden of moet ik doorslikken?

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed gebruikt, ben je ook in de stopweek gewoon beschermd

Reageren
    Loes

Ik slik de pil nu al twee maanden netjes iedere dag rond hetzelfde tijdstip door. Ik heb eergister seks gehad waarbij hij even in mij is geweest zonder condoom maar in mij is klaar genomen met condoom. Een aantal uren na de seks heb ik mijn laatste pil geslikt. Is dit veilig om nu ongesteld te worden of moet ik doorslikken?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag heb je gisteren ook al gesteld en daar ook antwoord op gehad.

Reageren
    Anoniem

Ik ben gestopt met de pil 3 januari en was 10 januari klaar met ongesteld zijn heb gelijk sex gehad en 14 en 15 januari sex gehad kan ik nu zwanger zijn heb sinds 18 januari enorme last van mijn borsten ben ik zwanger? Ik moet 31 januari weer ongesteld worden

Reageren
    John (moderator)

Ja je zou dan zwanger kunnen raken

Reageren
    Suus

Maar na minder dan 10 dagen kun je echt nog geen zwangerschapssymthomen hebben

Reageren
    Si

Hallo, ik heb 3 weken de pil (microginon)geslikt. Ik heb vorige week zondag middag onveilig gedaan en me vriend is gekomen in mij. Zondag ochtend was de laatste pil van de strip. Maandag dus is begin van stopweek. Het is nu dinsdag. Ben ik beschermd nu of moet ik morning afterpil gaan halen? Ik ben nooit zwanger geworden met vorige relatie. Ik weet niet wat ik moet doen

Reageren
Reageer op: seks na laatste pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.