Zoeken Vraag het forum

Allerlaatste pil (week 3) 10 minuten te laat ingenomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • spijkersjan

Beste,

Vrijdagavond zou ik de pil om 01.00 uur in de avond moeten innemen. Ik slik overigens Microgynon 30. Helaas sliep ik niet thuis en heb ik wel onveilige seks gehad. Ik kwam zaterdagochtend net NA 13 uur thuis waardoor ik net iets later dan 12 uur (dus te laat) de pil heb ingenomen. Het was de ALLERLAATSTE pil van de strip (week 3 dus). Ik had geen nieuwe strip liggen en ik kon deze niet gaan halen. Ik heb dus een stopweek momenteel, maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Wat moet ik nu doen? In de bijsluiter staat dat ik twee opties heb namelijk:

U kunt kiezen uit twee mogelijkheden:
    1. Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee
    tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de
    gebruikelijke tijd in. Sla bovendien de tabletvrije periode over en ga meteen door met de
    volgende strip.
    2. U kunt ook stoppen met de betreffende strip en na een tabletvrije periode van 7 dagen
    (tel wel altijd de dag mee waarop u de tablet bent vergeten) verder gaan met de
    volgende strip. Als u op uw vaste startdag met een nieuwe strip wilt beginnen, mag u
    een tabletvrije periode van minder dan 7 dagen aanhouden.

Help, ik heb wel de pil (net te laat) ingenomen maar nu dus OOK een stopweek. Dit behoort niet tot die opties.

Wat moet ik nu doen?

Groeten

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het was natuurlijk beter geweest om die laatste pil niet meer te nemen.
    Ik denk echter dat het wel zal meevallen. Gewoon even afwachten of je menstruatie er niet nog gewoon aankomt. Het kan best wel eens gebeuren dat ze iets later is. Daarnaast is er op dit moment ook geen andere optie.

Reageren
Reageer op: Allerlaatste pil (week 3) 10 minuten te laat ingenomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.