Zoeken Vraag het forum

Alternatieve optie pil vergeten derde week

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik ben gisteren (dinsdag) mijn laatste pil van de strip vergeten.
    Die heb ik vandaag meteen ingenomen, maar misschien was dit niet zo’n goed idee.

Ik vergeet mijn pil normaal bijna nooit, maar toevallig vorige week (dus in mijn tweede week) heb ik ook bijna twee keer dezelfde fout begaan. Alleen heb ik deze pillen (vorige week maandag en dinsdag) diezelfde avond nog ingenomen. En zat er net 12 uur tussen. Ik neem mijn pil normaal in de ochtend in.

Ik lees dat ik nu kan kiezen tussen een stopweek, dus meteen met een nieuw strip beginnen. Of ik had een stopweek meteen moeten inlassen, maar dan had ik waarschijnlijk [b]deze laatste pil niet moeten innemen[/b] vandaag. Kan dit kwaad? En kan ik dus alsnog een stopweek inlassen? Of had ik dan echt niet de vergeten pil moeten innemen en meteen de stopweek laten beginnen?

Ik kan dit nergens in de bijsluiter vinden over de derde week.
    Ik kies hier liever voor, aangezien ik altijd het idee heb dat mijn menstruaties heviger zijn na een maand doorslikken.

Ik heb zeker een week geen onbeschermde seks hiervoor gehad. En als de gevolgen zijn dat ik geen onbeschermde seks kan hebben als ik nu een stopweek wil inlassen, heb ik dat er graag voor over. De vraag is alleen hoe lang ik dan de pil moet slikken na de stopweek voordat ik weer veilig onbeschermd seks mag hebben.

Alvast bedankt.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het beste in dit geval is, om zonder stopweek door te gaan met een nieuwe strip. Je bent en blijft dan gewoon beschermd.

Je had 2 opties.
    1. zoals boven beschreven
    2. meteen na het vergeten een stopweek starten. Dan had je dus die laatste pil niet meer moeten innemen.

Reageren
    Anoniem

Dank u voor het advies.

Reageren
Reageer op: Alternatieve optie pil vergeten derde week
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.