Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten in 3e week

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • A.

Hallo , ik ben vorige week donderdagavond mijn pil vergeten. Dit was in de derde week van mijn strip. Ik heb 2 dagen daarvoor seks gehad (zonder condoom). En nadat ik mijn pil ben vergeten heb ik een week geen seks gehad.

Ik had de volgende avond op internet gekeken wat ik het beste kon doen, na aanleiding van het vergeten van mijn pil in de 3e week. Ik kon kiezen uit verschillende opties.

1 Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken
    2 Pil alsnog innemen en nog 7 dagen de pil doorslikken (gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet je een stopweek inlassen. Op die manier ben je beschermd tegen een zwangerschap.
    3 Pil alsnog innemen, de strip afmaken en direct beginnen (zonder stopweek)met een nieuwe strip.
    4 Neem de pil niet meer in en neem ook de rest van de strip niet meer in. Je begint dan iets eerder met de stopweek. Na maximaal 7 dagen moet je weer met een nieuwe strip beginnen.

Ik heb gekozen voor optie 1. Alleen ben ik hem woensdag (gisteravond) vergeten. En heb ik op die dag wel seks gehad (met condoom, niet gescheurd)
    Mijn vriend en ik vragen ons nu af of ik nu moet stoppen met de pil en een stopweek nemen, of dat ik alsnog die extra pil week af moet maken, of dat we wat anders moeten doen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

2 reacties
    Reageren
    Hanna

Welke optie heb je nu gekozen?

Reageren
    A.

Ik had optie 1 gekozen, had ik ook in het bericht gezet.

” Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken”

Reageren
Reageer op: Pil vergeten in 3e week
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.