- Anoniem11 juli 2016 om 09:26
Ik heb op vrijdag (de laatste dag van mijn strip) seks gehad. (Zonder condoom) Nu zou ik twee dagen daarna ongesteld moeten worden maar dat is er nog niet van gekomen. Ik heb daarom na die 2 dagen (de 3de dag dus) de morning after pil geslikt. is er een kans dat ik zwanger?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 juli 2016 om 09:41Als je de pil in de laatste week van de stripgoed hebt gebruikt en er geen bent vergeten was de kan sop een zwangerschap sowieso nul. Die morning after pil had sowieso geen doel. Je menstruatie in de stopweek hoeft niet altijd op precies op dezelfde dag te komen. De bijsluiter van de pil lezen wil ook nog wel eens helpen.
Reageren
De MAP zal in ieder geval de cyclus verstoren. Je zult het allemaal even moeten afwachten. Start wel weer op tijd met de pil. Houd er rekening mee dat de pil de eerste 7 dagen van de nieuwe strip niet betrouwbaar is omdat je de MAP hebt genomen.Anoniem**9 januari 2019 om 17:47ik heb maandag mijn Laatste pil genomen (laatste van de strip) en zondag nag seks gehad zonder condoom. Is de pil dan betrouwbaar of niet?
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2019 om 22:41Als je de pil in de laatste week van de strip goed hebt gebruikt en er geen bent vergeten, dan ben je gewoon beschermd
Reageren