- Stefanie1 oktober 2012 om 14:00
Hallo, vrijdag heb ik mijn laatste pil genomen van mijn strip en die nacht heb ik seks gehad.
Omdat ik eigenlijk niet zoveel weet over hoe die pil nu precies werkt ben ik beginnen zoeken op internet. Ik las dat je ook beschermt bent in je stopweek als je de pil niet bent vergeten. Maar soms gebeurt het wel eens dat ik hem vergeet, dan neem ik de volgende dag mijn pil van de dag ervoor en die van deze dag.
Nu zit ik dus met de vraag of ik mij zorgen moet maken?
Zou ik een noodpil moeten nemen?Stefanie
30 reactiesReagerenQuote1 oktober 2012 om 14:03De pil, en wat te doen indien je er een of meerdere bent vergeten in week 1,2 en 3:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htmEmma1 oktober 2012 om 14:07Drie weken slik je de pil, elke dag. Als je bent begonnen op de eerste dag van je menstruatie, ben je meteen beschermd. Als je een willekeurige dag bent begonnen, moet je de eerste week ook nog een condoom gebruiken. Na drie weken slikken, las je een stopweek in. Deze week ga je menstrueren en ben je ook nog gewoon beschermd. Na de stopweek begin je weer opnieuw met de pil slikken. Van elke 1000 pilsiksters raken er jaarlijks 3 zwanger. Alleen een condoom beschermd tegen SOA’s, de pil niet.
Groetjes
ReagerenRos10 december 2017 om 11:45Ik heb maandag de laatste pil genomen en heb dinadag seks gehad ben ik nu zwanger?
ReagerenJohn (moderator)
10 december 2017 om 12:00Als ik het goed begrijp heb je nu dis een stopweek. ook tijdens de stopweek ben je gewoon beschermd door de pil
Reagerenanoniem8 mei 2018 om 02:29hallo heb net sex gehad en mijn vriendin heeft de pil geslikt wordt ze zwamger of is dat goed ?
ReagerenJohn (moderator)
8 mei 2018 om 10:17Ze begint nu dus aan de stopweek als ik het goed begrijp…
Reageren
ze is dan gewoon beschermdHanna15 augustus 2018 om 08:43ik heb gister seks gehad. Alleen slik ik de pil al 4 maand door. Kan ik nu gewoon een stopwerk inlassen? Ben ik dan okk veilig in mijn stopweek? Ik slik trigynon ik slik de pil al 6 jaar.
ReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2018 om 02:42Je kunt gewoon een stopweek inlassen
ReagerenAnoniem11 januari 2021 om 22:50Ik heb net seks gehad maar wauw vandaag stoppen met de pil voor mijn stopweek kan dat kwaad? Heb dus gister mijn laatste pil geslikt?
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2021 om 22:50dat is geen probleem, je bent en blijft gewoon beschermd
ReagerenAnoniem11 januari 2021 om 23:05Kan het zeker geen kwaad als ik zonder condoom seks heb gehad met met mijn vriend net. Terwijl ik gister mijn laatste pil heb geslikt? Hoelang is je vorige pil ik werking?
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2021 om 23:14Als je de pil goed gebruikt, ben je ook in de stopweek gewoon beschermd
ReagerenAnoniem12 januari 2021 om 10:11Ik heb gister seks gehad, ik heb dus eergisteren mijn laatste pil geslikt. Alleen de ene maand slik ik hem 1 maand en andere keer 2 maanden door! Maakt het dan uit dat ik nu een stopweek in las of kan ik dan beter nu toch een maand door slikken?
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2021 om 16:24Dat maakt dan niet uit
Reageren