Hey mensen! Om maar even met de deur in huis te vallen, ik ben een man en weet erg weinig van de pil :P.
Maar ik was afgelopen weekend bij mijn vriendin, en zag voordat ik wegging dat zij der pil afgelopen dinsdag nie genomen heeft. We hebben die dag nog wel 2x sex gehad.
Die van woensdag was wel genomen.
Zondag voordat ik wegging zag ik dat ze de pil van zaterdag en zondag ook niet genomen had. Maar die van zondag moest ze nog savonds innemen dus maakte ik me daar geen zorgen om. We hebben van zaterdag tot zondag wel meerdere keren sex gehad.
Z is dit weekend wel een klein beetje ziekjes geweest. Dit weekend veel hoofdpijn en afgelopennacht (van zondag op maandag) heeft ze overgegeven. En ze zei vandaag ongesteld te zijn.
De rest van de strip was wel leeg. Alleen toen ik gisterenavond keeek (zondagavond). Zag ik dus dat de strip vrijwel leeg was behalve dan die van dinsdag, zaterdag/zondag en voor vandaag.
Mijn vraag is kan ze nu dus wel zwanger geworden zijn? Ook al is ze ongesteld geworden (kan ook iets zijn van nestelnog iets las ik)?
Kan haar sinds vanochtend nie meer echt bereiken (vanwege der werk) dus heb nog niks kunnen zeggen over een morning after of dat ze de pil van gister nog wel geslikt heeft...
Lang verhaal maar hooop dat iemand me gerust kan stellen ;)...
Hai, als ik het goed begrijp is ze dus 3 pillen vergeten: dinsdag, zaterdag en zondag, en misschien die van maandag ook. Lees deze site even goed door. Daar staat beschreven wat te doen wanneer 1, 2 of meer pillen zijn vergeten in de 1e, 2e of 3e week:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm
Bedankt voor de reactie, en zal de tips die daar staan ook zeker opvolgen en doorgeven...
Maar ze kan door die vergeten pillen niet zwanger zijn geraakt wel?
Nou, dat kan niet met stelligheid bevestigd worden, want ook als een vrouw nooit een pil vergeet te slikken, is er een kans op zwangerschap. De pil beschermt namelijk niet 100%. Per jaar raakt 0,03% van de vrouwen die zorgvuldig de pil slikken toch zwanger.
Groetjes Emma
Bedankt voor de reacties... Ze was vandaag flink ongesteld dus denk niet dat ze zwanger is... De komende tijd dan maar ff rustiger aan doen en veiliger!
Hai,
Misschien een idee dat ze een Implanon/Nexplanon laat plaatsen als ze zo onzorgvuldig met de pil omgaat.
Succes
Vergeten van de (eenfase combinatie)pil en noodanticonceptie NHG Standaard:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_richtlijnen/k_nhgstandaarden/Samenvattingskaartje-NHGStandaard/M02_svk.htm#N66124
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
ik ben afgelopen vrijdag en zaterdag me pil vergeten in te nemen. dat was in mijn tweede week. Ik ben er zondag ochtend achter gekomen en heb allebei de pillen nog wel op. maar heb dat weekend redelijk vaak sex gehad. is er een kans op dat ik zwanger ben?
hallo, ik zit nu in de 2e week van me pil en ben 2 dagen achter elkaar de pil vergeten. ik merkte donderdag (de dag na de 2 dagen dat ik de pil vergeten was) dat ik bruine afscheiding had. ik ben die donder gewoon verder gegaan met het slikken van de pil. nu vandaag is het vrijdag en heb nog steeds die donkere afscheiding.. mijn vraag is: wanneer stopt dat? want ik ben volgende week donderdag jarig, over een week dus en hoop dan dat ik er wel vanaf ben. stopt het als ik gewoon doorblijf slikken?
Twee of drie pillen vergeten in de tweede week van de pilstrip:
Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af.
Een aanvullend voorbehoedmiddel is niet nodig.
Bron/Lees verder:
http://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-ben-pil-vergeten
Dit heb ik dus presies het zelfse twee keer pil vergeten daarna gewoon doorgegaan met de pil maar heb nu al 3 dagen bruine afscheiding
In welke week heb je pil vergeten?