- Anoniem31 januari 2018 om 19:27
Hoi!
Ik ben in week 1 een pil vergeten te slikken, heb geen seks gehad in de 7 dagen ervoor en ook niet erna. Nu ben ik alleen in de tweede week (vorige week vrijdag) weer een pil vergeten en heb ik gister seks gehad zonder condoom. Hij is niet klaargekomen in mij. Ik maak me alleen zorgen omdat ik niet meer precies weet wanneer in de eerste week ik de pil vergeten was en of ik toen ik de pil vrijdag weer vergat, al wel 7 dagen om waren na de eerste keer dat ik hem vergeten was. Volgens mij wel, maar ik weet het niet helemaal zeker. Ik hoop dat dit nog een beetje duidelijk is..
Was ik gewoon beschermd?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 januari 2018 om 20:39Je was weer beschermd, als je na de eerste vergeten pil, 7 dagen achter elkaar de pil hebt genomen. Of het 7 dagen waren weet ik ook niet..
Reageren
als dat niet zo was en je dan weer een pil bent vergeten, is het wellicht raadzaam om de MAP te gebruiken… Je moet er dan wel rekening mee houden dat je niet meer beschermd bent door de pil tot na de volgende stopweekAnoniem31 januari 2018 om 20:57Bedankt!
ReagerenAnoniem31 januari 2018 om 21:43John (moderator)
31 januari 2018 om 22:27Ja, ze moet binnen 72 uur genomen worden, maar liefst zo snel mogelijk.
ReagerenAnoniem2 februari 2018 om 14:56Zaterdagavomd neem ik mijn laatste pil en heb net de map genomen. Ben ik dan volgende week zondag, wanneer ik eerste pil weer slik weer veilig?
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2018 om 15:00Dan ben je weer veilig
ReagerenAnoniem2 februari 2018 om 15:43Nogmaals enorme bedankt, ook voor het snelle antwoorden!
ReagerenAnoniem3 februari 2018 om 11:06Toch nog een vraagje.
Reageren
Ik lees ook dat je 7 dagen je pil moet slikken na de map om weer veilig te zijn. U zegt dat ik na de volgende stopweek weer veilig ben. Ik heb gister de map genomen en vanavond neem ik mijn laatste pil, waarna ik dus 7 dagen geen pil zal slikken. De tijd tussen dat ik de map geslikt heb en mijn stopweek begint zitten duidelijk geen 7 dagen. Maakt dit uit en moet ik na mijn stopweek ook nog 7 dagen als extra anticonceptie een condoom gebruiken of ben ik gewoon meteen veilig.
En omdat de tijd tussen de map en stopweek zo kort is, kan ik mijn “menstruatie” dan nog wel gewoon verwachten in de stopweek?John (moderator)
3 februari 2018 om 11:32Volgens de fabrikanten ben je na de stopweek met bloeding volgend op het nemen van de MAP weer beschermd wanneer je weer met de pil start. Over de menstruatie in de stopweek kan ik zo niets zeggen. Als deze zou uitblijven in de stopweek, dan zou je inderdaad eerst 7 dagen de pil moeten slikken
Reageren