Zoeken Vraag het forum

Twee pillen in verschillende weken vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi!

Ik ben in week 1 een pil vergeten te slikken, heb geen seks gehad in de 7 dagen ervoor en ook niet erna. Nu ben ik alleen in de tweede week (vorige week vrijdag) weer een pil vergeten en heb ik gister seks gehad zonder condoom. Hij is niet klaargekomen in mij. Ik maak me alleen zorgen omdat ik niet meer precies weet wanneer in de eerste week ik de pil vergeten was en of ik toen ik de pil vrijdag weer vergat, al wel 7 dagen om waren na de eerste keer dat ik hem vergeten was. Volgens mij wel, maar ik weet het niet helemaal zeker. Ik hoop dat dit nog een beetje duidelijk is..

Was ik gewoon beschermd?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je was weer beschermd, als je na de eerste vergeten pil, 7 dagen achter elkaar de pil hebt genomen. Of het 7 dagen waren weet ik ook niet..
    als dat niet zo was en je dan weer een pil bent vergeten, is het wellicht raadzaam om de MAP te gebruiken… Je moet er dan wel rekening mee houden dat je niet meer beschermd bent door de pil tot na de volgende stopweek

Reageren
    Anoniem

Bedankt!

Reageren
    Anoniem

@Tandor

De winkels gaan morgen om 09.00 open. Gister om 23:45 waren we klaar met de seks. Is de map nu nog wel betrouwbaar?

Reageren
    John (moderator)

Ja, ze moet binnen 72 uur genomen worden, maar liefst zo snel mogelijk.

Reageren
    Anoniem

Zaterdagavomd neem ik mijn laatste pil en heb net de map genomen. Ben ik dan volgende week zondag, wanneer ik eerste pil weer slik weer veilig?

Reageren
    John (moderator)

Dan ben je weer veilig

Reageren
    Anoniem

Nogmaals enorme bedankt, ook voor het snelle antwoorden!

Reageren
    Anoniem

Toch nog een vraagje.
    Ik lees ook dat je 7 dagen je pil moet slikken na de map om weer veilig te zijn. U zegt dat ik na de volgende stopweek weer veilig ben. Ik heb gister de map genomen en vanavond neem ik mijn laatste pil, waarna ik dus 7 dagen geen pil zal slikken. De tijd tussen dat ik de map geslikt heb en mijn stopweek begint zitten duidelijk geen 7 dagen. Maakt dit uit en moet ik na mijn stopweek ook nog 7 dagen als extra anticonceptie een condoom gebruiken of ben ik gewoon meteen veilig.
    En omdat de tijd tussen de map en stopweek zo kort is, kan ik mijn “menstruatie” dan nog wel gewoon verwachten in de stopweek?

Reageren
    John (moderator)

Volgens de fabrikanten ben je na de stopweek met bloeding volgend op het nemen van de MAP weer beschermd wanneer je weer met de pil start. Over de menstruatie in de stopweek kan ik zo niets zeggen. Als deze zou uitblijven in de stopweek, dan zou je inderdaad eerst 7 dagen de pil moeten slikken

Reageren
Reageer op: Twee pillen in verschillende weken vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.