- merel19915 juni 2012 om 07:06
hoi allemaal,
ik slik al 7 jaar de pil en eigenlijk vergeet ik hem nooit maar nu heb ik twee keer de pil vergeten achter elkaar in de 2e week van mijn cyclus (zondag 27 mei en maandag 28 mei) daarom heb ik na het vergeten van de tweede pil meteen een stopweek ingelast (27 mei tot 1 juni) zaterdag 2 juni heb ik seks gehad wel met een condoom dat over de datum was, nu vraag ik mij dus af of de kans groot is dat ik nu zwanger ben… het condoom is wel niet gescheurd (alhoewel zo zag het er niet uit)
Graag reacties XX
7 reactiesReagerenQuote5 juni 2012 om 10:50Wanneer je ophoudt met de pil te slikken, zorgen je eigen hormonen dat er weer een eicel vrijkomt. Je bent dan mogelijk direct weer vruchtbaar.
Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm
ReagerenEmma5 juni 2012 om 11:08De condoom is niet gescheurd, dus denk niet dat je zwanger bent hoor.
Reagerenmerel19915 juni 2012 om 11:34maar ik ben niet opgehouden met de pil te slikken, ik heb gewoon meteen een stopweek ingelast na het vergeten van 2 pillen, dus ik ben ongesteld geworden die week!
ReagerenTara5 juni 2012 om 21:13Hoi hoi,
Nou, dan ben je toch niet zwanger? De condoom is niet gescheurd en je slikt de pil volgens de bijsluiter. Wat is dan jouw vraag?Groetjes!
Reagerenmerel19916 juni 2012 om 10:09mijn vraag is… of het dan niet erg is dat ik al zo snel een stopweek heb ingelast en of daar geen concequenties aan vast zitten!
Groetjes
ReagerenOlga6 juni 2012 om 13:26Hai, ik denk dat je een nieuwe cyclus gaat krijgen. Dus de komende twee à drie maanden voor de zekerheid ook maar een condoom gebruiken.
ReagerenMedisch Hulpverlener25 juni 2012 om 16:17Beste Merel,
Er zitten geen consequenties aanvast.
Na 7 dagen pil slikken, zou je maximaal 7 dagen mogen stoppen.
Na 7 dagen pil slikken zijn je eierstokken als het ware ‘in slaap’ gesust. Het duurt ook weer 7 dagen voor dat ze weer helemaal ontwaakt zijn. De pil die jij op de 8e dag slikt, komt dan precies op tijd.
In de praktijk doet natuurlijk niemand het op deze manier, omdat er dan om de week een bloeding optreedt.
Je bent dus gewoon veilig,Groetjes, Medisch hulpverlener.
Reageren