- anoniem14 juli 2012 om 07:41
Afgelopen dinsdag begon mijn 2e pilweek.
Ik ben die dinsdag de pil vergeten en heb die woensdagochtend ingenomen. (de pil die ik eigenlijk op woensdag moest slikken heb k woensdagavond ingenomen)
Nu ben ik zo dom geweest om de pil van donderdag ook te vergeten. Deze heb ik vrijdagavond samen met de pil van vrijdag ingenomen.Mijn vraag is of dit erg is en of ik nu niet meer beschermd ben, en zo ja wanneer ik dan weer wel beschermd ben.
M.v.g.
anoniem
4 reactiesReagerenmijn14 juli 2012 om 08:39er zit normaal een bijsluiter bij en daar in staat beschreven wat je moet doen als je je pil vergeet en waneer het niet meer veilig is en waneer weer wel
Reagerenanoniem14 juli 2012 om 08:48In de bijsluiter staat alleen iets over als je 2 pillen achter elkaar! bent vergeten, maar ben je minder beschermd als je de pil los van elkaar in dezelfde week bent vergeten?, of is dat hetzelfde als 1 pil vergeten?
Reagerenanoniem14 juli 2012 om 08:51typfout *’als je twee keer de pil los van elkaar in dezelfde week bent vergeten?
ReagerenQuote16 juli 2012 om 12:06Eén anticonceptiepil vergeten:
Als je de pil één keer vergeet, neem die pil dan alsnog in. Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af. Zolang je de vergeten pil inneemt binnen twaalf uur na het vaste tijdstip voor slikken van de volgende pil, ben je tegen zwangerschap beschermd. Aanvullende maatregelen zoals de morning-afterpil of een condoom zijn dan niet nodig.Twee pillen vergeten:
Ook als je twee dagen achter elkaar de pil hebt vergeten, hoeft dit niet erg te zijn als je het op tijd merkt: Neem beide pillen alsnog in binnen twaalf uur na het tijdstip waarop je de tweede pil had moeten slikken, dan ben je tegen zwangerschap beschermd.Wacht je langer dan die twaalf uur dan is de werking niet betrouwbaar. Wat je dan moet doen hangt af van de week waarin je de pillen hebt vergeten.
Twee of drie pillen vergeten in de tweede week van de pilstrip: Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af. Een aanvullend voorbehoedmiddel is niet nodig.
Lees verder/Bron:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm