Zoeken Vraag het forum

Pil twee keer vergeten na stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Hoi, ik heb een vraagje.

Vorige week had ik mijn stopweek en mijn laatste pil had ik op zaterdag genomen. Toen ben ik een week gestopt en ben toen die zaterdag na mijn stopweek weer vergeten mijn pil in te nemen. Nou hoorde ik dat je de pil ook nog hooguit 1 dag later kon innemen na je stopweek, dus op zondag, maar dat had ik ook niet gedaan. Ik neem mijn pil altijd s’avonds in. Toen had ik dus wel op maandag ochtend om 11 uur de pil (die ik dan voor zondag zou moeten slikken) ingenomen, en s’avonds nog een pil voor gewoon de maandag. Verder heb ik de hele week de pil gewoon goed genomen.

Ik heb een week later wel onveilige seks gehad. Aangezien ik eigenlijk ook de pil zondag zou kunnen nemen en hem maandag ochtend nog wel heb ingenomen, ook al was mijn laatste pil voor de stopweek op zaterdag, ben ik nu wel veilig of niet? Of klopt het ook niet dat je de pil ook nog een dag later mag nemen na je stopweek?

1 reactie
    Reageren
    Sanne

Nee, of je slikt door en last geen stopweek in, of je hebt een stopweek van 7 dagen. Verlengen ben je niet veilig. Kortere stopweek wel weer.

Sanne

Reageren
Reageer op: Pil twee keer vergeten na stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.