- Lisa13 april 2013 om 15:02
Hoi, ik heb een vraagje.
Vorige week had ik mijn stopweek en mijn laatste pil had ik op zaterdag genomen. Toen ben ik een week gestopt en ben toen die zaterdag na mijn stopweek weer vergeten mijn pil in te nemen. Nou hoorde ik dat je de pil ook nog hooguit 1 dag later kon innemen na je stopweek, dus op zondag, maar dat had ik ook niet gedaan. Ik neem mijn pil altijd s’avonds in. Toen had ik dus wel op maandag ochtend om 11 uur de pil (die ik dan voor zondag zou moeten slikken) ingenomen, en s’avonds nog een pil voor gewoon de maandag. Verder heb ik de hele week de pil gewoon goed genomen.
Ik heb een week later wel onveilige seks gehad. Aangezien ik eigenlijk ook de pil zondag zou kunnen nemen en hem maandag ochtend nog wel heb ingenomen, ook al was mijn laatste pil voor de stopweek op zaterdag, ben ik nu wel veilig of niet? Of klopt het ook niet dat je de pil ook nog een dag later mag nemen na je stopweek?
1 reactieReagerenSanne13 april 2013 om 15:19Nee, of je slikt door en last geen stopweek in, of je hebt een stopweek van 7 dagen. Verlengen ben je niet veilig. Kortere stopweek wel weer.
Sanne
Reageren