Zoeken Vraag het forum

Doorslikken van de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben nu ongeveer 2,5 jaar aan de pil Microgram 30. Nu heb ik voor het eerst de pil een maan doorgeslikt i.v.m. vakantie. Ik zit nu in de 5e week achter en elkaar hierna nog een week en dan las ik weer een stop week in. Maar nu heb ik nogal last van steken in mijn liezen en een beetje in mijn buik. Zou dit kunnen komen omdatik de pil heb doorgeslikt?

7 reacties
    Reageren
    Lana

Hai, wat staat er in de bijsluiter over doorslikken?

Reageren
    Anoniem

Nee er staat niks over in de bijsluiter alleen dat je de menstruatie er mee verplaats. Maar sinds de tweede pilstrip heb ik ook een paar hele kleine witte krummeltjes in mijn urine. Ik maak me er wel zorgen over, omdat dit ook kan duiden op een zwangerschao terwijk dit vrijwel onmogelijk moet zijn omdat ik de pil en condoom gebruik.

Reageren
    Fenna

Pil én condoom… dan zou ik me niet ongerust maken hoor.

Reageren
    ballon

Een maand doorslikken is geen probleem, maar een jaar achter elkaar door wordt over het algemeen wel afgeraden. Steken kan omdat je lichaam wat verwacht, wat ineens niet gebeurd omdat je dat een maand uit stelt. Het kan wel zo zijn dat je volgende menstruatie iets heviger is.

Reageren
    Ballon

Als eerst bedankt voor je reactie ballon. Ik bem alweer iets geruster maar zit nog wel met een ding. Sinds ik met de tweede pilstrip bezig ben heb ik af en oe ook witte kruimeltjes in mijn urine je kunt het geen vlokken noemen want zo groot is het niet en mijn aders zijn ernorm goed zichtbaar ook op mijn borsten kan dit ook met het doorslikken te maken hebben?

Reageren
    Anoniem

Als eerst bedankt voor je reactie ballon. Ik bem alweer iets geruster maar zit nog wel met een ding. Sinds ik met de tweede pilstrip bezig ben heb ik af en oe ook witte kruimeltjes in mijn urine je kunt het geen vlokken noemen want zo groot is het niet en mijn aders zijn ernorm goed zichtbaar ook op mijn borsten kan dit ook met het doorslikken te maken hebben?

Reageren

Zonder bezwaar kun je je menstruatie tot 3 maanden uitstellen.

Lees verder/Bron:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm

Reageren
Reageer op: Doorslikken van de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.