- anoniiempje5 augustus 2012 om 01:55
Hoii, ik heb een probleempje, ik was nog niet aan de pil en heb onveilige seks gehad, mijn vriend zij dat hij telaat was om het te stoppen en is dus in mij klaargekomen. Ik ben bang dat ik zwanger ben, want ik ben bijna een week over tijd.. Ik ga deze week een test halen. Maar als ik zwanger ben, en ik haal een abortuspil, moet ik die dan bij mijn huisarts of bij een abortus kliniek halen ??? En kost deze geld ?? Zo ja, hoeveel ? Of word hij vergoed, ALSJEBLIEFD HELP MIJ!!!!! = ( !
5 reactiesReagerenRona10 augustus 2012 om 21:36Oeii benard hoor. Ik zou zsm testen en wanneer positief een afspraak maken met de huisarts. Hij of zij kan je hier advies over geven. En eventueel een recept uitschrijven. Heb wel eens van zo een pil gehoord maar weet er niks over. Dus weet ook niet of deze wordt vergoed ja of te nee.
Reageren
Ik weet ook niet of deze wel echt bestaat. Weet wel dat er een overtijd behandeling is bij een abortuskliniek.
Succes!Emma11 augustus 2012 om 14:29Precies, alleen de huisarts kan jou het juiste advies geven. Hoe gaat het nu met je?
ReagerenIkke12 september 2012 om 12:21Volgens mij bestaat er helemaal geen abortuspil. Je hebt de Morning After Pil (MAP) die je zo snel mogelijk en niet later dan 72 uur na de daad moet slikken. Dan heb je nog de EllaOne noodanticonceptie en deze schijnt tot 5 dagen na de daad actief te zijn. Lijkt me toch handiger als je het met condoom doet en/of de pil slikt.
ReagerenLisette6 juli 2013 om 00:27Graag wil ik je ook adviseren dat als je geen kind wil ook niet seks moet hebben met dat hij net gauw voor hij komt, er nog uit haalt want ook van voorvocht kun je zwanger raken.
ReagerenLola6 juli 2013 om 00:36Als je seks wilt…
1) Zorg dat het meisje aan de pil is
Reageren
2) Zorg dat jij als jongen condooms hebt en gebruikt
3) Geen Koortslip – beffen/pijpen
4) Ooit gehoord van SOA’s …
5) Wie vult dit voor mij in…?