- Puntje12 april 2011 om 10:11
hoi!
Weet iemand of je de abortuspil van je huisarts of je ziekenhuis kan krijgen?Want in de buurt van Breda kon ik geen abortusklinieken vinden en vroeg me af of het echt per se een abortuskliniek is,die je dit pil kan geven?
9 reactiesReagerenAntje12 april 2011 om 10:20De abortuspil valt onder de abortus wetgeving en kun je daarom niet zomaar krijgen. De abortus pil is dus iets anders dan de morning after pil, waarmee je een zwangerschap kunt voorkomen. De abortuspil is een medicijn dat gebruikt kan worden om een zwangerschap af te breken. Als je een abortus wilt laten doen, dan is de enige mogelijkheid dat je naar een abirtuskliniek gaat en of naar een ziekenhuis dat een wettelijke vergunning heeft voor abortussen, en daar zou je dez abortuspil dan kunnen verkrijgen. De reden voor de deze gang van zaken is mede de kans op complicaties van de abortuspil, waarvoor medische begeleiding noodzakelijk is.
ReagerenAnoniem12 april 2011 om 10:21[i]In de klinieken van CASA bestaat de mogelijkheid de zwangerschap te laten afbreken door middel van de zgn. abortuspil. Dit is mogelijk tot 7 weken en 6 dagen na het begin van de laatste menstruatie.[/i]
http://www.casa.nl/client-en-hulpaanbod/afspraak-maken/
Reagerenbeter anoniem12 april 2011 om 16:45Ik heb zelf ook ziekenhuis gebeld(verschillende zelfs) zij zeggen allemaal dat ze geen abortus doen. En dat je naar een kliniek moet.
Reageren
Maar ik wil niet naar een kliniek. kan het ziekenhuis je weigeren.Anoniem13 april 2011 om 09:32Een abortus kunt u laten uitvoeren in een erkende abortuskliniek of ziekenhuis met vergunning. Wie een abortus overweegt, moet eerst een (huis)arts raadplegen. Afhankelijk van de duur van de zwangerschap is er een verplichte wachttijd. Daarna kan de behandeling in een erkende abortuskliniek of ziekenhuis met vergunning plaatsvinden. Behandeling in een erkende kliniek of ziekenhuis is gratis.
Lees verder op de website van de Rijksoverheid: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-een-abortus-laten-uitvoeren.html
ReagerenAnoniem13 april 2011 om 09:34Abortus klinieken
Reageren
http://www.ngva.net/clinics/Antje15 april 2011 om 10:58Op wikipedia staat dat er in 2006 108 ziekenhuizen waren met een abortus vergunning.Maar zijn ze allemaal die vergunning inmiddels kwijt of waarvoor hebben ziekenhuizen die vergunning nodig,als ze geen abortus plegen? Ik vraag me ook af,is het niet mogelijk dat ik gewoon in mijn ziekenhuis een afspraak kan maken met een gynaecologe voor een abortus? In mijn buurt zijn er geen abortusklinieken, en heb al een kind en iemand die +/-5 uur(reistijd + behandeling) op die kind zal passen,heb ik niet. Maximaal voor 3 uur kan ik wel iemand vinden, maar ja,als ziekenhuizen dat weigeren is er geen optie meer voor mij.
ReagerenNicki15 april 2011 om 16:18Jouw huisarts is de aangewezen persoon die je hierbij kan helpen.
ReagerenMarie12 november 2016 om 13:16In de toekomst kan je een abortuspil ook bij de huisarts halen. Dan kan het gehaald worden in een kliniek, ziekenhuis of bij de huisarts. Daar waar je het als persoon het prettigst vind.
ReagerenAnoniem13 november 2016 om 23:11Misschien beter uitkijken… lees met pijn in me hart hier dit allemaal over een abortus. Misschien ben ik wel te overgevoelig omdat onze kinderwens juist zo groot is….
Reageren