Zoeken Vraag het forum

Abortuspil??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Hallo,

Ik ben een meisje van 19jaar en heb gisteren onbeveiligde seks met veel mijn vriend gehad. Ik weet dat dit erg dom was maar ik weet dat ik sowiso geen risico loop op soa’s of eender wat aangezien hij zich voor we seks hadden op alles heeftblaten testen, echter voor en ben ik wel bang voor zwangerschap aangezien ik de pil nog niet neem (mijn mama was er zwaar tegen en vond me te jong maar ik ga morgen toch naar de dokter om te zien welke het best bij me past). Nu het plan was dat hij voordat hij klaarkwam wegzou trekken zodat het niet in me zou komen, we hadden dit al eerder gedaan en aangezien ik niet zwanger werd of eender wat dacht ik dat het wel oke zou zijn. Nu toen hij wegtrok zei hij tegen me dat het raar aanvoelde en hij dacht dat hij niet klaargekomen was maar niet zeker was, er was ook een sperma achtige substantie in mijn vagina maar we waren niet zeker of het zijn afscheiding was of die van mij. Voor de zekerheid (ik weet dat die vies klinkt maar ik ben niet vies van hem of van mij en ik moest wat zekerheid hebben) heb ik geproefd maar nogsteeds was ik niet zeker of het sperma was of niet, het proefde er een veetje naar maar ik kon het niet met zekerheid zeggen. Aangezien zwanger worden op dit moment 1 van mijnn grootste angsten is en toen wss ook mijn eiersprong had, wat me nog bezorgder bij maakte, wilde ik de morning after pil gaan halen. Deze heb ik al eerder genomen dus had er geen schrik van, maar ik heb nog geen tijd gehad en heb momenteel geen geld en hij ook niet. Ondertussrn is het al meer dan 30 uur geleden dat dit gebeurd is en aangezien de moring afterpil maar 72uur werkt zou ik hem zo snel mogenlijk moeten gaan halen. Maar omdat ik geen geld heb en we nogsteeds niet zeker zijn ofbhet wel sprema was zou ik eigenlijk willen wachten tot ik mijn maandstonden heb om te zien of ik weldegenlijk zwanger zou zijn of niet.  Maar als dit dus wel het geval zou zijn zou dit een groot probleem zijn aangezien ik echt niet zwanger wil worden op dit moment en gewoon ook geen kind kan opvoeden nu en ik wil ook echt geen abortus plegen met al het geld dat dat kost plus het mentale trauwma dat je er een beetje aan overhoud en de volledige procedure. Maar nu had ik van een vriendin gehoord dat als je zwanger was en nogmaarbin de eerste 2 maanden zat je een soort abortus pil kon nemen? Weet iemand of dit echt bestaat en wat deze is of doet en waar ik deze eventueel zou kunnen vinden? Ook zou ik graag de prijs ervan willen weten stel dat het zo zou zijn. Ik ga wss toch morgen de map halen om zeker te zijn maar ik wil toch deze informatie graag weten.

Alvast bedankt xxx

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Binnen de eerste 49 dagen van en zwangerschap kan die worden afgebroken door een abortuspil. De huisarts kan je hiervoor verwijzen, of je kunt contact opnemen met een abortuskliniek.
    Als jullie zo weinig geld hebben dat je niet in staat bent om een MAP te kopen, dan begrijp ik niet dat jullie geen condooms gebruiken. dat is goedkoper dan meerdere malen de MAP gebruiken.

je hebt dus 2 opties:
    Of kijken dat je zo snel mogelijk de MAP gebruikt of inderdaad afwachten of je menstruatie uitblijft en dan naar de huisarts gaan of naar een abortuskliniek

Reageren
    Catootje

Je moeder kan wel vinden dat je te jong bent maar ze zal toch wel weten dat je een vriend hebt en dat de kans er is dat er meer gebeurt dan zoenen? En misschien was dat al een tijdje geleden dat ze dat zei? Beter toch met haar praten, of ze liever heeft dat haar dochter anticonceptie gebruikt of dat ze al oma wil worden. Denk dat je zelf ook naar de huisarts kan. Je bent volwassen.

Reageren
Reageer op: Abortuspil??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.