Zoeken Vraag het forum

afstoten spiraaltje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lizet

Hallo,

In augustus 2009 heb ik een mirena laten plaatsen. Deze beviel perfect. Totdat ik ineens vage buikklachten kreeg. Ontzettende buikpijn en ik bloedde na een jaar ook ineens weer. Na veel onderzoeken (spiraaltje zat goed) bleek ik hpv positief te zijn (gelukkig geen onrustige cellen!). Dit kon de klachten veroorzaken, maar uiteindelijk de spiraal er toch uitlaten halen. Dit was een opluchting, de buikklachten verdwenen.

Nu ben ik over op de prikpil. Maar ik voel me een wrak, ben niet mezelf. Ontzettend down, tegen het depressieve aan. Ik heb de prikpil 2 weken geleden laten prikken, ik zit dus nog 2 en een halve maand aan deze klachten vast. Met de mirena zat ik superlekker in mn vel, continue vrolijk, psychisch stabiel (wat voor mij heel belangrijk is).

Nu mijn vraag: wat is de kans dat als ik een nieuwe spiraal laat plaatsen dat hij weer wordt afgestoten. En heeft iemand evt andere ervaringen met andere anticonceptie?
    Ik leef erg onregelmatig (de pil is dus geen optie) en psychisch moet ik stabiel zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.

Groetjes

4 reacties
    Reageren
    brenda A

ben je alweer opnieuw getest?
    het HPV virus verdwijnt na een poosje weer, als het goed is, is het dus nu weg.
    vraag dus om controle.
    groetjes, Brenda

Reageren
    Lizet

Ja ik ben twee keer getest, allebei positief. Toen bij de tweede test ook bleek dat ik positief was, hebben ze direct gekeken naar onrustige cellen, die waren er gelukkig niet.
    Over een jaar moet ik weer een uitstrijkje laten maken.
    Ik moet hier dus gewoon mee leren leven zei mijn huisarts en goed voor mezelf zorgen zodat ik zo min mogelijk last er van heb.
    En dat op 23 jarige leeftijd.
    Zou dit te maken kunnen hebben met het afstoten van het spiraaltje, of staat dit los van elkaar?

Reageren
    Kristen

Nee, HPV heeft in principe geen invloed op het afstoten van een spiraal. Ik heb eerder het idee dat de spiraal niet juist geplaatst is.

Reageren
    anoniempje

hallo,
    ik heb nu 1jaar de mirena spiraal,
    en ineens heel veel last van krampen in de onderbuik?
    Ze hebben gekeken of de spiraal nog goed zat maar deze zat wel nog perfect.
    Kan het zijn niet me lichaam de spiraal nu tog is aan het afstoten?
    En wat zijn syptonen dat je mirena spiraal word af gestoten

Reageren
Reageer op: afstoten spiraaltje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.