- Lizet6 maart 2011 om 12:06
Hallo,
In augustus 2009 heb ik een mirena laten plaatsen. Deze beviel perfect. Totdat ik ineens vage buikklachten kreeg. Ontzettende buikpijn en ik bloedde na een jaar ook ineens weer. Na veel onderzoeken (spiraaltje zat goed) bleek ik hpv positief te zijn (gelukkig geen onrustige cellen!). Dit kon de klachten veroorzaken, maar uiteindelijk de spiraal er toch uitlaten halen. Dit was een opluchting, de buikklachten verdwenen.
Nu ben ik over op de prikpil. Maar ik voel me een wrak, ben niet mezelf. Ontzettend down, tegen het depressieve aan. Ik heb de prikpil 2 weken geleden laten prikken, ik zit dus nog 2 en een halve maand aan deze klachten vast. Met de mirena zat ik superlekker in mn vel, continue vrolijk, psychisch stabiel (wat voor mij heel belangrijk is).
Nu mijn vraag: wat is de kans dat als ik een nieuwe spiraal laat plaatsen dat hij weer wordt afgestoten. En heeft iemand evt andere ervaringen met andere anticonceptie?
Ik leef erg onregelmatig (de pil is dus geen optie) en psychisch moet ik stabiel zijn.Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.
Groetjes
4 reactiesReagerenbrenda A6 maart 2011 om 12:37ben je alweer opnieuw getest?
Reageren
het HPV virus verdwijnt na een poosje weer, als het goed is, is het dus nu weg.
vraag dus om controle.
groetjes, BrendaLizet6 maart 2011 om 15:21Ja ik ben twee keer getest, allebei positief. Toen bij de tweede test ook bleek dat ik positief was, hebben ze direct gekeken naar onrustige cellen, die waren er gelukkig niet.
Reageren
Over een jaar moet ik weer een uitstrijkje laten maken.
Ik moet hier dus gewoon mee leren leven zei mijn huisarts en goed voor mezelf zorgen zodat ik zo min mogelijk last er van heb.
En dat op 23 jarige leeftijd.
Zou dit te maken kunnen hebben met het afstoten van het spiraaltje, of staat dit los van elkaar?Kristen11 maart 2011 om 22:18Nee, HPV heeft in principe geen invloed op het afstoten van een spiraal. Ik heb eerder het idee dat de spiraal niet juist geplaatst is.
Reagerenanoniempje4 april 2013 om 12:40hallo,
Reageren
ik heb nu 1jaar de mirena spiraal,
en ineens heel veel last van krampen in de onderbuik?
Ze hebben gekeken of de spiraal nog goed zat maar deze zat wel nog perfect.
Kan het zijn niet me lichaam de spiraal nu tog is aan het afstoten?
En wat zijn syptonen dat je mirena spiraal word af gestoten