Ontpillen? Of?

Online ZorgZus

Maandag 26 december ben ik gestopt met het innemen van mijn pil, dit terwijl ik nog 3 á 4 dagen moest slikken.

Na 1 jaar lang een slechte menstruatie (bloedde altijd hevig, werd ineens erg licht. Oogde veel in mn maandverband, maar als ik alles ging afvegen was het licht roze) en spotting in de maanden oktober en december (nooit last van gehad, en het hield langer aan dan de 24u die online staat aangegeven) was het voor mij klaar.

Thuis ruzie om gehad, mijn moeder wil nog geen oma worden (ben 22) en mijn vriend heeft het niet zo op condooms. Beide probeerde mij andere type anticonceptie aan te smeren, maar ik ben even klaar met die chemische zooi.

(Vraag 1) Nu heb ik 2 á 3 keer seks gehad NA het stoppen van de pil, alleen daarvoor heb ik natuurlijk zonder condoom seks gehad. Heeft het eerder stoppen hier invloed op gehad? Als in, kan ik daardoor zwanger zijn?

(Vraag 2) Ik weet dat bij het ontpillen je menstruatie ook tijdelijk uit kan blijven, maar door het stoppen met de pil ben ik in december 2maal ongesteld geweest. 5-9dec en 28-31dec (min de dagenlange spotting die bij de laatste menstruatie speelde). Kan dit ook een oorzaak zijn van een uitblijvende menstruatie?

(Vraag 3) Ik heb knallende koppijn, ben zo opgeblazen als wat, ben een afvalton als het op eten aankomt (ik blijf eten en honger houden), zit weer onder de puistjes, had een aantal dagen terug onwijze pijn aan mijn borsten en loop steeds met een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Wat ik heb als ik weet dat mijn menstruatie door gaat breken. Alleen komt er niets… ik heb 2 jaar netjes de pil geslikt (en als dat niet gebeurde had ik geen seks/gebruikte ik een condoom); dit zijn geen zwangerschapssymptomen toch?

^want mijn moeder heeft mij HELEMAAL gek gemaakt met doemscenarios, maar toen ik vandaag voorstelde om (just in case) maar een zwangerschapstest te kopen deed ze er ook raar over (nee, ze wil nog steeds geen oma worden en ik eigenlijk ook nog geen moeder)

(Vraag 4) mijn vriend is erg lang op vakantie geweest, gaat volgende week weer, dus ga zondag snel langs, is het verstandiger om mijn benen gewoon even dicht te houden? (Ondanks seks wel vaker een menstruatie op gang heeft geholpen ivm het harder stoten)

Ik hoop dat iemand raad weet.. want ik zit er best wel mee.. heb mij gisternacht zelfs zo gek weten te maken dat ik niet meer kon slapen en de halve nacht misselijk was..

Reageer

Of je zwanger kan zijn, weet ik niet. Weet wel dat de pil nogal ontregelend op je lichaam werkt, wat allerlei klachten kan geven. Condoom is natuurlijk niet prettig maar denk wel even verstandiger. Een baby kan ook lastig zijn als je er nog niet aan toe bent. Zijn ook wel natuurlijke methoden maar die hebben risico en als je lichaam ontregeld is na pilgebruik is het lastiger om er op te vertrouwen. Alternatief kan zijn een pessarium. Moet je in principe aan laten meten. Er is ook een cayapessarium. Volgens mij hoef je dat niet te laten aanmeten. Wel op de juiste manier gebruiken en heel zorgvuldig zijn. Zo moet je er zaaddodend middel bij doen en een bepaalde tijd na de seks inhouden.

Reageer

Vraag 1: Nee
    Vraag 2: ja
    Vraag 3: Ik zou het niet kunnen zeggen. Doe een zwangerschapstest
    Vraag 4: Ik weet niet wat ik daar nou mee moet. Wat een vraag... doe wat je denkt dat goed is

Reageer
Reageer op: Ontpillen? Of?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief