Zoeken Vraag het forum

Ontpillen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Irisz

Hallo =)

Ik ben nu bijna 6 maanden gestopt met de pil, ik heb het ongeveer 5 jaar geslikt. Toen ik stopte had ik wel last van ontrekkingsbloeding, neem aan dat dat het was maar tot nu toe nog steeds geen menstruatie gehad. De reden waarom ik gestopt ben is omdat mn vriend en ik besloten hebben om er voor te wagen. Maar nu vraag ik me af hoelang ontpillen duurt? ik merk wel dat ik de afgelopen twee weken kriegelig ben,een beetje anders voel dan anders, last van mn tepels (bijna 4 a 5 daagjes) en ik heb ook weer last van veel puistjes in mn geicht. Zwangerschapstaat is negatief. Hoelang duurt het ontpillen en wanneer zou ik dan naar de ha gaan? Aangezien ik spam gelezen heb dat je lichaam wel een halfjaar nodig heb om ervan bij te komen en zelf te regelen?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je tot toe, op de onttrekkingsbloeding na, geen menstruatie hebt gehad, is het tijd om naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog.  Dit zou in principe kunnen betekenen dat je ook geen eisprong hebt. Misschien door een cyste op een eierstok.

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Daarnaast onttrekt het stoffen aan je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium. Zorgen dat je hormonen weer in balans komen door de juiste voeding en aanvullende middelen kan helpen in het op gang brengen. Aanvullend kan homeopathie helpen. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie en wat er aan te doen.

Reageren
    Irisz

Ik heb een ovulatietest gedaan , Het was een licht streepje dus ( negatief) ik zou dus een ovulatie moeten hebben gehad. Ik ga uiterlijk nog twee weken wachten denk ikk en dan nar de huisarts. Ik slik sinds een week extra vitaminepillen , misschien heeft het toch ergens mee te maken wat Catootje zei

Reageren
    Irisz

Ik wou toch even zeggen dat mijn menstruatie zelf op gang is komen. 🙂

Reageren
Reageer op: Ontpillen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.