Kan ik zwanger zijn?

Op 2 november ben ik geopereerd onder volledige narcose. Ik heb niet gebraakt. Ik slik al jaren de pil en heb deze netjes doorgeslikt. Op 11 november heb ik mijn laatste menstruatie gehad welke tot en met 13 november duurde. Op 14 november ben ik aan een nieuwe pilstrip begonnen. Vandaag heb ik seks gehsd zonder condoom. Door mogelijke onbetrouwbaarheid van de pil door de narcose heb ik binnen een uur een MAP geslikt. Is dit voldoende om een zwangerschap te voorkomen?

Reageren

In principe zou dat voldoende moeten zijn. Je moet er wel rekening mee houden, dat je niet meer beschermd bent door de pil tot na de stopweek

Reageren

Bedankt John!

Reageren

Geachte heer of mevrouw,

Mijn vriend en ik hebben veilige seks gehad alleen het condoom is gescheurd. nu weet ik niet of ik zwanger ben, ik slik de pil elke dag om het zelfde tijdstip. Kan het zijn dat ik zwanger ben?

Alvast bedankt.

Reageren

Daar is die pil toch voor bedoeld, om niet zwanger te raken als onbeschermde seks hebt...

Reageren

Maar wat als hij is gekomen en het toen is gescheurd, we weten niet of het gescheurd is toen we seks hadden of erna toen hij het condoom eraf haalde? Is de kans dan groot of moet ik mij hier zorgen om maken?

Reageren

Als je gewoon de pil slikt ben je veilig.

Reageren

Beste

ik heb een beetje dezelfde situatie als hierboven.
    een paar uur geleden hebbeb ik en mijn vriend seks gehad met condoom maar deze is gescheurd. Hij had het direct door en we zijn toen gestopt. Hij is niet klaargekomen.

Ik heb 3 maanden Desorelle 20 genomen maar ben een maand gestopt op aanrade van dokter. Afgelopen maandag (28/11) heb ik mijn eerste echte regels weer gekregen en ben toen begonnen met mijn nieuwe pil Noranelle 20. Dus op de eerste dag van mijn menstruatie.  Mijn regels zijn gisteren gestopt en heb elke dag sinds maandag deze regelmatig ingenomen (voor 5 dagen dus, die van vandaag neem ik zometeen)

Ben ik veilig of is het gescheurd condoom een probleem?

Reageren

@ Blob

Als je op de eerste dag van de menstruatie met de pil start ben je vanaf de eerste pil beschermd

Reageren

Dus het kan niet dat ik zwanger ben?

Reageren

@ Anoniem

Ik schreef net:

Daar is die pil toch voor bedoeld, om niet zwanger te raken als onbeschermde seks hebt...

Maakt dus niet uit of die nou wel of niet is klaargekomen. Je bent beschermd door de pil

Reageren

@ Blob

Als je op de eerste dag van de menstruatie met de pil start ben je vanaf de eerste pil beschermd.

En om het nog duidelijker te maken:

Als je door de pil beschermd bent, raak je dus net zwanger

Reageren

Danku.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Kan ik zwanger zijn?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe