Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • SM

Ik ben er net achter gekomen dat ik woensdag de pil niet heb geslikt. De dagen daarna heb ik de pil wel gewoon weer geslikt en morgen moet ik de laatste pil innemen voor mijn stopweek. Ben ik nu niet meer beschermd? En moet ik na morgen wel een stopweek inlassen of is dat niet verstandig?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

als je in de derde week van de strip een pil vergeet, moet je ofwel meteen een stopweek starten, of zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Dan ben je en blijf je gewoon beschermd

Reageren
    SM

Dus na morgen moet ik met een nieuwe strip beginnen? En dan gaat het gewoon weer zoals het normaal hoort? Is er ook echt geen mogelijkheid om na morgen te stoppen zodat ik toch een stopweek kan inlassen?

Reageren
    John (moderator)

Je moet gewoon met een nieuwe strip verder gaan zonder stopweek. Dan ben je en blijf je beschermd. Je moet van die strip zeker 7(dagen) pillen nemen. Dan zou je een stopweek kunnen houden. Na die stopweek begin je dan weer met een nieuwe strip. De aangebroken strip kun je als reserve bewaren.

Reageren
    SM

Oke, duidelijk. Dank u wel voor de uitleg!

Reageren
    SM

Moet ik trouwens de vergeten pil ook nog innemen voordat ik begin met een nieuwe strip of maakt dat niet uit?

Reageren
    John (moderator)

Je moet de huidige strip gewoon afmaken en verder gaan met een nieuwe strip

Reageren
Reageer op: Pil vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.