Zoeken Vraag het forum

Pil en menstratie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sarah

Hey!

Ik heb mijn laatste pil genomen deze zaterdag. Normaal gezien heb ik altijd de maandagavond of dinsdag mijn regels (vandaag), wat dus nu zou moeten zijn, maar ik heb nul… ook niets van typische klachten. 🙁  Ik heb seks met mijn vaste vriend zonder condoom en heb 1x één extra pil ingenomen ter veiligheid omdat ik nogal lopende stoelgang had net na het innemen van de pil… Verder geen enkele vergeten. Er is toch niets misgelopen?

15 reacties
    Reageren
    SArah

het gaat om een pil extra in week 2!

Reageren
    Catootje

Met de pil heb je geen echte menstruatie dus kan anders zijn.

Reageren
    John (moderator)

Wacht even rustig af. je menstruatie kan wel iets later zijn doorn de extra pil

Reageren
    Sarah

Hey!

We zijn al twee dagen verder en heb wat last van mijn onderbuik, maar nog steeds niets… Ik voel mij wat paniekerig omdat ik pil neem en soms wel/niet extra condoom gebruik bij seks. Normaal kan niets mislopen? Sinds gisteren verlies ik enkel wat slijm, dat lijkt niet echt op wat ik normaal “verlies” tijdens mijn pilpauze … ik heb in bijlage een foto meegegeven (sorry, wansmakelijk) maar ik heb echt nood aan jullie mening.

Ik heb al zo’n verlies gehad, maar dan meer tijdens het innemen van mijn pil. Tussentijdse bloedingetjes, kan volgens mijn gynaecologe geen kwaad. Mijn gynaecologe is voor een bepaalde reden een tijdje afwezig en omdat ik, 21, haar als vertrouwpersoon inzie wil ik niet naar een andere..

Is dit gelijk aan een “menstruatie” tijdens de pauze van pil of helemaal niet? Gisteren had het een rozige slijmerige schijn, vandaag al wat donkerder. (Was donkerder maar is door het maandverband wat verbleekt)

alvast super bedankt en sorry voor het o zo lang bericht!!! 🙁 🙂

Reageren
    Sarah
    John (moderator)

Gewoon even rustig afwachten…

Reageren
    Sarah

Dag John!

Sorry voor (alweer) een berichtje. Ik heb zo min mogelijk proberen denken aan menstruatie, maar ik verlies nog steeds niets… Dus enkel echt dinsdag een roosrood slijmpje en woensdag wat bruinig, zoals op de foto, verder helemaal niets.. ik ben in het overige wel iemand dat onbewust veel stresst.

Ik heb niets anders van medicatie ingenomen. Ik heb wel last van buikpijn en steken in mijn borst. Nooit de pil vergeten of te laat ingenomen, soms condoom/soms niet.

Mag ik morgen starten met mijn nieuwe strip? En wacht ik het best af tot de volgende stopweek om te zien of alles oke is of wat moet ik doen?

Reageren
    Sarah

Oei, en mijn excuses voor het vaak herhalen van dingen… stresskipje Sarah! ?

Reageren
    John (moderator)

Je moet gewoon weer op tijd met de pil starten. En zien of je een doorbraakbloeding krijgt of gewoon bij de volgende stopweek je menstruatie

Reageren
    John (moderator)

Voor alle zekerheid wel even een zwangerschapstest doen

Reageren
    Sarah

Dit waren mijn maanden… Ik heb wel pijn maar niets en ben bang voor een zwangerschap (te jong om mama te zijn 🙁 ) terwijl ik in principe heel minn strip heb ingenomen..

Reageren
    Sarah

Oke, dankuwel! Maar in principe zou dat uitgesloten moeten zijn als je de pil altijd inneemt en daar bovenop (meestal) dubbele bescherming gebruikt, toch?

Reageren
    John (moderator)

Ja. Maar omdat je menstruatie toch uitblijft voor de zekerheid toch maar een test doen.

Reageren
    Sarah

Twee testen gedaan en allebei negatief… mag ik ervan uitgaan dat allesoke is? 🙂

Reageren
Reageer op: Pil en menstratie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.