Zoeken Vraag het forum

wisselen van pil tijdens strip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • maart

Ik ben vorige maand begonnen aan een strip en toen ben ik midden in de strip na 10 dagen overgestapt op een totaal andere strip omdat ik de hoofdpijn van de andere pil echt niet meer aan kon. Ik ben nu twee week aan deze nieuwe pil en vraag me af of ik nu betrouwbaar ben als ik seks heb met mijn vriend?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ja je bent gewoon beschermd

Reageren
    Cyntia

Ook al ik in tweede week pil was vergeten en deze na 24 uur samen met nieuwe pil heb ingenomen?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor.

Reageren
    Eline

Hoi,

Ik ben een meisje van 20 en ik slikte de ethinylestradiol/levonorgestrel 3 maanden door en daarna ben ik vier dagen gestopt (geadviseerd door de gynaecoloog). Nu ben ik na die ‘stopweek’ een week bezig met de levonorgestrel en eigenlijk wil ik zsm over naar de yasmin pil voor mn huid. Kan ik dan gewoon midden in de strip wisselen?

Groetjes!

Reageren
    John (moderator)

Beter is om de strip eerst af te maken en dan zonder stopweek over te stappen

Reageren
    Maya

Waarom is dat beter?

Reageren
    John (moderator)

Omdat dat het advies van de fabrikanten is

Reageren
    Maya

Nee ik bedoelde meer van zitten er anders nare gevolgen aan vast of iets? Want ik wil ook heel graag al over stappen omdat ik continue met hoofdpijn en een opgeblazen gevoel loop.

Reageren
    John (moderator)

Meer kans op doorbraakbloedingen

Reageren
Reageer op: wisselen van pil tijdens strip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.