Seks in de stopweek (ervoor nog buikkrampen en waterdunne diarree gehad)

Hooi,

Ik heb al een tijdje last van buikkrampen, maar nooit diarree gehad. In mijn derde week (dinsdag en woensdag) nam ik een laxeermiddel en kreeg ik waterdunne diarree 2 dagenlang. Ik slik de pil altijd voor het inslapen rond 22:00 of 23:00 en de laxeermiddel was overdag (ook de diarree) dus veel later dan de 4 uur nadat ik mijn pil had geslikt.  Ik heb nu in mijn stopweek onbeschermd seks gehad. Is er nu een kans dat ik zwanger kan raken deze of volgende maand?

graag hoor ik van jullie
    xxx

Reageren

Als je meerdere dagen alleen maar water dunne diarree had, kan dat invloed op de werking van de pil hebben. Dan is er een kleine kans op zwangerschap omdat het de derde week was. Voor alle zekerheid eerst maar 7 dagen de pil nemen na de stopweek voordat je weer onbeschermde seks hebt.

Reageren

Dank u wel voor de snelle reactie.

Ik heb waterdunne diarree op dinsdagmiddag en woensdagochtend gehad, omdat ik eenmaal een laxeermiddel had gebruikt. U gaf eerder aan ,bij een soortgelijke vraag, dat het pas invloed kan hebben na 3 dagen. Dit is echter niet het geval bij mij, want het zijn er maar 2.

Ik zal 7 dagenlang de pil nemen na mijn stopweek voordat ik weer onbeschermde seks heb.. alleen wil ik heel graag weten of er nu al een kleine kans ontstaat om zwanger te raken. Ik dacht dat ik gegarandeerd veilig zou zijn in mijn stopweek als ik mijn pilletjes keurig op tijd inneem en er geen een vergeet. Als ik strx ongesteld word, is het dan al goed of moet ik nog een hele maand wachten na mijn stopweek om te weten of ik toch wel zwanger ben? Excuses voor al mijn vragen. Ik zit er gewoon heel erg mee omdat ik dacht dat ik in mijn stopweek wel veilig zou zijn en niet aan de ontlasting dacht.

Graag hoor ik opnieuw van u

xxx

Reageren

Als je de menstruatie krijgt in de stopweek is het goed.
    In de regel is het inderdaad 3 dagen of langer, maar omdat je een laxeermiddel hebt gebruikt, kan dat wat anders zijn

Reageren

Hoi Tandor,

Dank u wel voor uw reactie. Raad u mij een MAP te nemen? De kans is dus behoorlijk klein dat ik zwanger kan raken ondanks het laxeermiddel? Ik heb vervolgens dus nog wel 2 of 3 pillen erna geslikt zonder diarre voor ik in mijn stopweek terecht kwam. Nogmaals erg bedankt voor uw tijd.

Xxx

Reageren

Ik denk niet dat nodig is om de MAP te gebruiken.

Reageren

Dus als ik vandaag of morgen ongesteld word, is er verder niks aan de hand?  Is er nogmaals een grote kans op zwangerschap? Xxx

Reageren

Je zult even moeten afwachten of je menstruatie door zal breken

Reageren

Hooi,

Ja hoor, ben denk nu dan wel echt ongesteld. Vannochtend wat rood bloed en bij het plassen kwam er toen strx (net) nog meer rood bloed uit.  Ik had seks in de nacht na 00:00 op 30 januari (dus eigenlijk vroeg 31 januari) Ik zou gisteren of vandaag ongesteld moeten worden, dat is dus denk ik nu dan wel gebeurd.

Ik vraag mij dan nog wel af of u dit ook zou kunnen beantwoorden dat het toch onmogelijk is dat een innestelingsbloed plaats vindt na zo een korte tijd? Maximaal maar 2 dagen gehad om te kunnen innestelen. Ik las dat daar wel ruim 7 dagen voor nodig zijn.

Ik hoor graag van u en nogmaals bedankt voor uw tijd xxx

Reageren

Een innesteling vind in de regel tussen de 6de en de 9de dag na de bevruchting plaats

Reageren

Ok dus dan is een innesteling  nu onmogelijk toch? Want ben nu dan dus wel echt ongesteld, anders zou dat nu niet voorkomen... en hoef me ook niet zorgen te maken voor de volgende maand.. toch? Kunt u hier aub een antwoord opgeven. Dank u wel xxx

Reageren

Een innesteling is dan inderdaad zeer onwaarschijnlijk

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Seks in de stopweek (ervoor nog buikkrampen en waterdunne diarree gehad)

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe