- Zwanetta16 juli 2018 om 08:08
Hallo,
ik slik nu de Yasmin pil 18 weken door ivm menstruatiepijn.
ik heb hiervoor verschillende anticonceptie geprobeerd te kort en te veel, waardoor mijn hormonale balans is verstoord geraakt. Bepaalde symptomen die ik hier door heb gekregen gaan beter, dus ik dacht ik ben op de goede weg. Dus ik weet nou niet of mijn nieuwe klachten daar van komen of door het doorslikken of iets anders.
Ik merk namelijk de laatste 2 weken dat ik sneller vermoeid ben, trillerig van binnen en duizelig. Heb ook al anderhalve week last van lichte baarmoeder krampjes met hier en daar een drupje bloed.
Kunnen bovenstaande klachten komen door het doorslikken en 18 weken lang geen stopweek ingelast.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 juli 2018 om 10:09Dat zou inderdaad wel kunnen.
ReagerenCatootje16 juli 2018 om 16:20Misschien je eens verdiepen in wat de pil met je lichaam doet. Zo onderdrukt hij je eisprong, bevordert hij een toestand van oestrogeendominantie en zorgt hij ervoor dat je tekorten krijgt aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder zink, Q10, magnesium, vitamine B en taurine. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven.
Bij menstruatiepijn zijn er gezondere alternatieven, zoals voedingspatroon aanpassen, bepaalde voedingssupplementen gebruiken, bepaalde kruiden, yoga doen enz.
Reageren