- anoniem19 december 2016 om 23:13
hallo,
ik slik al een paar jaar de pil 2 tot 3 maanden door vanwege hele erge menstruatie klachten.
nu heb ik sinds kort weer een vriend en vorige maand heb ik even antibiotica moeten slikken, en mijn vriend en ik hebben seks gehad in de 2e week van die strip.
twee weken later, tijdens de stopweek ben ik gewoon normaal gaan menstrueren, op de normale tijd begonnen, zelfde hoeveelheid als anders, even lang geduurd als normaal.
nu komt volgende week weer de stopweek eraan, maar normaal slik ik dus door.
kan ik ervan uitgaan dat ik niet zwanger ben en weer gewoon de pil doorslikken, of toch de stopweek inlassen voor meer zekerheid?
ik ben als de dood dat ik zwanger ben…groetjes
anoniem3 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 december 2016 om 23:41En waarom denk je dat je zwanger zou kunnen zijn? Als je de pil goed gebruikt en er geen vergeet is er toch niks aan de hand. Antibiotica heeft geen invloed op de werking van de pil.
Reagerenanoniem19 december 2016 om 23:47ik heb juist altijd geleerd dat als je antibiotica hebt moeten slikken, dat de pil minder effectief is, vandaar ook de angst.
Reageren
ik heb ook tussendoor last gehad van buikpijn en misselijkheid, maar dat kan gewoon aan de griep die heerst en de stress liggen.John (moderator)
19 december 2016 om 23:51Sinds 2012 zijn de inzichten over de pil en antibiotica gewijzigd. Er zijn maar 3 antibiotica die wel een wisselwerking met de pil hebben, maar die worden maar in zeer ernstige gevallen en meestal klinisch gebruikt.
Reageren