Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten tijdens doorslikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano.

Ik had een klein vraagje.

Ik zit nu miin strip door te slikken. Woensdag is normaal mijn allerlaatste pil van de doorslik-strip. Ik slik mijn pil altijd rond 9 uur savonds. Ik kwam erachter dat ik gisteren mijn pil vergeten was. Ik had hem smorgens rond 8 uur (dus vóór de 12 uur) hem nog ingenomen.

Ik kan helaad niks vinden des betreft het doorslikken en het binnen 12 uur innemen. Mag ik de strip gewoon afmaken omdat het binnen 12 uur is ingenomen of moet ik nu een stopweek inlassen? Als ik een stopweek moet: heeft die ingenome pil een bepaalde invloed op mijn menstruatie en vanaf wanneer moet ik dan beginnen met tellen?

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je de pil doorslikt is het geen probleem als je er een vergeet. Gewoon de strip afmaken en een stopweek houden. Wel weer op tijd met een nieuwe strip beginnen

Reageren
    Ano.

Bedankt voor uw antwoord.

Ik snap dan eerlijk gezegd niet waarom elke website online dan aangeeft dat je bij het doorslikken direct moet stoppen en een stopweek moet inlassen. Helaas zegt mijn bijsluiter ook niks er over.

Om toch even te vragen, kan ik ook de strip tijdens het doorslikken gewoon afmaken als ik langer dan 12 uur de pil vergeten was? Of wordt het dan wel een stopweek direct inlassen?

Reageren
    John (moderator)

Als de pil doorslikt zonder stopweek, zij de regels van toepassing die gelden bij het vegeten van een pil in de tweede week van de strip, zoal die in de bijsluiter staan. behalvr als je van plan was een stopweek in te lassen. Dan moet je na een vergeten pil minimaal 7 dagen de pil nemen voordatv je een stopweek kunt inlassen.
    Het is sowieso zo, dat wanneer je de pil binnen 12 uur na het oorspronkelijk tijdstip neemt, dat niet als een vergeten pil telt.
    https://www.anticonceptie-online.nl/help.htm

Reageren
    Ano.

Dankje voor uw antwoord.

Wil toch nog 1 dingetje navragen.

Woensdag had ik dus de laatste pil. Toevallig vandaag (vrijdag) heb ik al mijn menstruatie, de 2de pilloze dag. Normaal heb ik mijn menstruatie op dag 3 of 4. Als ik dus terugkijk naar mijn vergeten pil maandag dan klopt het enigszinds wel.

Is het normaal dat mijn menstruatie opeens zo vroeg valt en moet ik gewoon vanaf de woensdag tellen?

Reageren
    John (moderator)

Wat moet je dan vanaf woensdag tellen? Wat bedoel je hier precies mee?
    Je menstruatie kan best wel eens eerder of later komen.

Reageren
    Ano.

Ik bedoelde dan mijn pilloze dagen tellen. Woensdag was mijn laatste pil, als ik al aangaf.

Reageren
    John (moderator)

Als je woensdag de laatste pil neemt begin je van daaraf ook te tellen. Je moet dan uiterlijk donderdag ( en week later) weer met een nieuwe strip beginnen

Reageren
    tim

Ik heb de pil doorgeslikt, dus ik heb geen stopweek gehad en ik slik nu strip 2. Ik ben in week 2 van strip 2, 1 pil vergeten. Ik kwam daar de volgende dag achter. Toen heb ik die vergeten pil niet ingenomen (ik wist niet dat dit moest), ik heb toen alleen de pil genomen die ik die dag zou moeten slikken. Ik heb dus 1 hele pil overgeslagen. Ik heb ervoor en erna nog onbeschermde seks gehad. Ben ik beschermd?

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil doorslikt is dat verder geen probleem als je er maar geen meer vergeet

Reageren
    Deh

Ik slik de pil al 10 jaar ook slik ik hem vaak door ben nu bezig met me tweede strip maar bij me eerste strip ben ik 1 pil vergeten (12 juni) die had ik pas maandag ingenomen maar die vrijdag heb ik nog seks gehad kan ik zwanger zijn

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil doorslikt is het geen probleem als je een pil vergeet

Reageren
    Deh

Dus ik ben gwn veilig als ik 1 pil vergeet en dus geen stopweek neem

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt.

Reageren
    Anoniem

Ik zit in week 1 van mijn tweede strip, want ik ben aan het doorslikken. Ik ben 1 pil vergeten, en heb geen idee of het meer of minder dan 12 uur is. Mijn vraag is dus, kan ik zwanger raken van de afgelopen 7 dagen(wat ik soms op het internet tegen kwam? En ben ik nog steeds beschermd tegen zwangerschap na het vergeten?

Reageren
Reageer op: Pil vergeten tijdens doorslikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.