- Emmelien21 juli 2017 om 13:33
Hallo allemaal
Ik slik de pil Deso 20, en ik neem meestal enkele pilstrips na elkaar door.
Op dit moment zit ik in mijn 2e strip. De eerste was van maandag 12 juni tot zondag 2 juni. De tweede strip loopt dus van maandag 3 juli tot zondag 23 juli. Ik zit op dit moment dus in de 3e week van mijn 2e doorgeslikte pilstrip.
Nu ben ik de pil van gisteren (20 juli) vergeten in te nemen. Ik heb de nacht van 18 juli op 19 juli seks gehad. Ik heb meteen vandaag om 13h mijn pil ingenomen, maar ik weet niet of dit binnen de 36 uur valt met de vorige pil, aangezien ik het tijdstip niet meer weet. Ik denk dat ik net te laat ben en dus 12 uur later dan de vorige pil heb geslikt.
Ben ik nog veilig voor zwangerschap of moet ik een morning after pil gaan halen?
Alvast bedankt..
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juli 2017 om 16:40Je moet de pil nu nog een keer zonder stopweek doorslikken voor minimaal 7 dagen. Dan kun je alsnog een stopweek starten.
ReagerenEmmelien22 juli 2017 om 02:41Bedankt Tandor!
Ik loop dus geen kans op zwangerschap?
Reageren
Klopt het dat bij het doorslikken van de pil, de “adviezen” van week 3 gelden?John (moderator)
22 juli 2017 om 11:21Je loopt dan geen kans op zwangerschap. Bij doorslikken gelden de adviezen voor week 2. Behalve als je in de derde week zit en een stopweek wilt gaan houden. Dan moet je zoals ik al aangaf, de pil nog even doorslikken
ReagerenEmmelien23 juli 2017 om 01:59Dan ben ik toch weer op mijn gemak!
Dus ik slik nu nog een strip door nadat ik deze heb afgemaakt en dan kan ik gewoon weer een stopweek houden?
ReagerenJohn (moderator)
23 juli 2017 om 10:33juist!
Reageren