Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten bij doorslikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Emmelien

Hallo allemaal

Ik slik de pil Deso 20, en ik neem meestal enkele pilstrips na elkaar door.

Op dit moment zit ik in mijn 2e strip. De eerste was van maandag 12 juni tot zondag 2 juni. De tweede strip loopt dus van maandag 3 juli tot zondag 23 juli. Ik zit op dit moment dus in de 3e week van mijn 2e doorgeslikte pilstrip.

Nu ben ik de pil van gisteren (20 juli) vergeten in te nemen. Ik heb de nacht van 18 juli op 19 juli seks gehad. Ik heb meteen vandaag om 13h mijn pil ingenomen, maar ik weet niet of dit binnen de 36 uur valt met de vorige pil, aangezien ik het tijdstip niet meer weet. Ik denk dat ik net te laat ben en dus 12 uur later dan de vorige pil heb geslikt.

Ben ik nog veilig voor zwangerschap of moet ik een morning after pil gaan halen?

Alvast bedankt..

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je moet de pil nu nog een keer zonder stopweek doorslikken voor minimaal 7 dagen. Dan kun je alsnog een stopweek starten.

Reageren
    Emmelien

Bedankt Tandor!

Ik loop dus geen kans op zwangerschap?
    Klopt het dat bij het doorslikken van de pil, de “adviezen” van week 3 gelden?

Reageren
    John (moderator)

Je loopt dan geen kans op zwangerschap. Bij doorslikken gelden de adviezen voor week 2. Behalve als je in de derde week zit en een stopweek wilt gaan houden. Dan moet je zoals ik al aangaf, de pil nog even doorslikken

Reageren
    Emmelien

Dan ben ik toch weer op mijn gemak!

Dus ik slik nu nog een strip door nadat ik deze heb afgemaakt en dan kan ik gewoon weer een stopweek houden?

Reageren
    John (moderator)

juist!

Reageren
Reageer op: Pil vergeten bij doorslikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.