Pil vergeten tijdens door"/> Pil vergeten tijdens doorslikken - Medische Forum - Dokter.nl

Pil vergeten tijdens doorslikken

Online ZorgZus

Hoi! Ik slik momenteel 3 strips zonder stopweek door van de anticonceptiepil. In de 3e week van de 3e strip (dus 9e week zonder stopweek) ben ik heel stom 2 keer een pil vergeten, niet achter elkaar maar met een paar dagen er tussen. Ik nam contact op met de apotheek en zij melden:
    "Er van uitgaande dat de 9e week de eerste week is van de derde cyclus moet na het vergeten van de pil zo snel mogelijk de vergeten pil ingenomen worden ( binnen 24 uur) en dan ook 7 dagen aanvullende maatregelen nemen"
    Ik dacht altijd dat weken tijdens het doorslikken zonder stopweek als week 2 worden gezien en niet als week 1? Dit maakt een groot verschil uit voor de adviezen/consequenties. Weten jullie hoe dit zit?

Bedankt en groetjes.

Reageer

Voor zover mij bekend en wat ik daarover kan vinden, gelden bij doorslikken de regels van week 2. Het alsnog innemen van de vergeten pil klopt wel, maar dat is vooral ter voorkoming van doorbraakbloedingen

Reageer

Bedankt voor de reactie. Ja ik lees dat verder ook overal. Ik heb de vergeten pillen ook geslikt. Mijn idee is om nog een 4e strip door te slikken zonder stopweek, volgens mij ben en blijf ik dan beschermd?

Reageer

Dat klopt

Reageer
Reageer op: Pil vergeten tijdens doorslikken
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif