Zoeken Vraag het forum

Tijdens doorslikken pil vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eline

Ik slik al jaren de anticonceptie pil en dit is altijd goed gegaan. Ik slik altijd 3 strips achter elkaar door (dus 9 weken) en las dan mijn stopweek in.
    Ik zit nu in mijn 9e week en zou donderdag mijn laatste pil moeten nemen. Ik neem iedere avond rond 22:30 mijn pil in. Nu kom ik er vanochtend om 10:15 achter dat ik mijn pil van gisteravond vergeten ben. Ik raakte een beetje in paniek en wist niet zo goed wat ik moest doen. Ik heb snel de vergeten pil ingenomen.
    Is het nu verstandig om na donderdag mijn stopweek in te lassen of ben ik dan niet meer beschermd. Of moet ik de pil nu nog wat langer doorslikken?

4 reacties
    Reageren
    Julia

Waarom slik je hem 3x en dan een stopweek? Dan kan je toch net zo goed na elke strip een stopweek doen?

Maar als antwoord: je hebt hem echt net binnen 12 uur genomen dus vanavond moet je gewoon die van vandaag nemen. Dan is er geen probleem. Dan kan je donderdag makkelijk stoppen lijkt me. Beschermd ben je sowieso wel omdat je in je laatste week zit. Je kan er ook voor kiezen om nu je stopweek in te lassen. Pas als je langer dan 12 uur te laat bent en in je eerste week zit ben je niet meer beschermd. Misschien voor de zekerheid extra maatregelen nemen?

Reageren
    Eline

Oke bedankt voor je reactie. Ik slik hem door omdat mijn menstruatie erg heftig is. Heb ook overwogen om de pil constant door te slikken, maar vind het idee niet prettig dat ik dan nooit meer ongesteld word. Op deze manier ben ik minder vaak ongesteld, vandaar mijn keuze om niet na iedere strip een stopweek te houden.

Reageren
    John (moderator)

Gewoon de strip verder afmaken en dan een stopweek inlassen. Je bent en blijft gewoon beschermd

Reageren
    John (moderator)

@Julia

Die 12 uur zijn niet van toepassing als je de pil doorslikt. Dan gelden de regels zoals die in de bijsluiter beschreven zijn bij: pil vergeten in de tweede week.

Reageren
Reageer op: Tijdens doorslikken pil vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.