- Dani11 mei 2018 om 20:54
Ik slik nu 9 weken de pil door, de bedoeling is om hem zo lang mogelijk door te slikken ivm menstruatiepijn. Elke week heb ik bij mijn afscheiding een beetje bruin en soms sliertje rood maar dit duurt kort en dan is het weer voor een week weg. Kan dit kwaad? Kan ik hem gewoon doorslikken?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2018 om 21:03Het zou beter zijn om toch een keer een stopweek te houden .
ReagerenAnoniem11 mei 2018 om 21:40Misschien leg ik het niet goed uit. De afscheiding is meer geel als bruin dus echt echt minimaal. Soms een  sliertje bloed bij de gele afscheiding en dit is echt minimaal, dit gebeurd maar 1x per week en duurt maar 1 wc beurt zeg maar. Kan dit niet bij het doorslikken horen? Als het nou heel veel is en dagen lang dan lijkt het me toch goed om inderdaad een stopweek te doen, maar moet dat ook ook bij zo extreem weinig en dat het iedere keer gelijk stopt. Hoort dit er niet bij?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2018 om 21:56Het hoort er in principe niet bij
ReagerenAnoniem11 mei 2018 om 22:14Oké bedankt. Maar kan het kwaad als ik doorslik? Zolang het geen bloedig wordt zeg maar.
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2018 om 22:15Dat moet je dan zelf beslissen …het hoort in ieder geval niet zo
ReagerenCatootje12 mei 2018 om 00:37Bij menstruatiepijn zijn er betere en vooral gezondere manieren om daar vanaf te komen. te beginnen met evenwichtige voeding. Verder diverse voedingssupplementen, zoals magnesium en vitamine B.
Gebruik van de pil onderdrukt je eisprong, bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor tekorten aan allerlei vitaminen en mineralen. Bruin bloed kan wijzen op een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie.
Reageren