Zoeken Vraag het forum

Doorslikken pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dani

Ik slik nu 9 weken de pil door, de bedoeling is om hem zo lang mogelijk door te slikken ivm menstruatiepijn. Elke week heb ik bij mijn afscheiding een beetje bruin en soms sliertje rood maar dit duurt kort en dan is het weer voor een week weg. Kan dit kwaad? Kan ik hem gewoon doorslikken?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou beter zijn om toch een keer een stopweek te houden .

Reageren
    Anoniem

Misschien leg ik het niet goed uit. De afscheiding is meer geel als bruin dus echt echt minimaal. Soms een  sliertje bloed bij de gele afscheiding en dit is echt minimaal, dit gebeurd maar 1x per week en duurt maar 1 wc beurt zeg maar. Kan dit niet bij het doorslikken horen? Als het nou heel veel is en dagen lang dan lijkt het me toch goed om inderdaad een stopweek te doen, maar moet dat ook ook bij zo extreem weinig en dat het iedere keer gelijk stopt. Hoort dit er niet bij?

Reageren
    John (moderator)

Het hoort er in principe niet bij

Reageren
    Anoniem

Oké bedankt. Maar kan het kwaad als ik doorslik? Zolang het geen bloedig wordt zeg maar.

Reageren
    John (moderator)

Dat moet je dan zelf beslissen …het hoort in ieder geval niet zo

Reageren
    Catootje

Bij menstruatiepijn zijn er betere en vooral gezondere manieren om daar vanaf te komen. te beginnen met evenwichtige voeding. Verder diverse voedingssupplementen, zoals magnesium en vitamine B.

Gebruik van de pil onderdrukt je eisprong, bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor tekorten aan allerlei vitaminen en mineralen. Bruin bloed kan wijzen op een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie.

Reageren
Reageer op: Doorslikken pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.