- Lil9 mei 2018 om 00:32
Hoi hoi,
3 mei op 4 mei is het condoom gescheurd, 29 uur daarna de MAP genomen (Ellaone)
Mijn ovulatie was volgens mijn app op 3 mei (cyclus is vrij regelmatig, soms 1 dag te laat)
Pas na het nemen van de ellaone veel gaan googlen en lees ik dat de werking van Ellaone de ovulatie uitstellen is. ik ben nu bang dat de MAP niet werkt of in het ergste geval zorgt voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (Ik las dat bij een evt bevruchting ellaone de kans op een bbz vergroot ) Misschien ben ik nu wel te veel aan het “doem denken” maar het feit dat ik nu niks anders kan doen dan afwachten helpt niet.
Ik las overigens ook dat de stof in Ellaone zorgt dat de progesteron zijn werk niet kan doen, dat zou dus ook betekenen dat het baarmoederslijmvlies niet wordt opgebouwd waardoor innesteling wordt bemoeilijkt /voorkomen , dit geeft wat hoop.
Maar goed helaas zit er voor nu niks anders op dan afwachten.
Nu wat vragen :
Zijn er hier mensen zijn met ervaring met Ellaone ?hadden jullie last van bijwerkingen? Kwam de volgende menstruatie veel later of gewoon op de verwachte dag? Op welke dag in de cyclus gebruikte jullie de MAP ?? Heeft het gewerkt? of zijn er ook mensen die daadwerkelijk zwanger zijn geworden ondanks Ellaone??
Ik hoop van iemand te horen.
Sterkte met afwachten in ieder geval !
3 reactiesReagerenN.12 juni 2018 om 22:02hi Lil,
ik ben heel benieuwd hoe het bij jou is afgelopen. Ik heb precies hetzelfde voorval alleen bij mij was 29/5 de eisprong en 30/5 MAP genomen. Ik wacht nogsteeds op m’n menstruatie.. vanmorgen test gedaan deze was negatief. verder geen bijwerkingen gehad maar nu sinds een paar dagen wel erg moe, onderrug pijn, menstruatiekrampen en gevoelige borsten. Eind deze week toch maar weer even een test halen..
ReagerenN.12 juni 2018 om 22:03Ik bedoel 28/5 eisprong en 29/5 EllaOne
ReagerenAnoniem11 september 2018 om 22:33Hoi, hoe is het afgelopen bij jullie? Hier hetzelfde mal genomen waarschijnlijk op dag eisprong of 1 dag voor (dag 14). Dat is nu bijna een werk geleden en ik heb nu ontzettend veel last van buikkrampen. Ik heb ooit eerder een EllaOne geslikt en kreeg toen na twee dagen een bloeding (Pil toen genomen denk ik na mijn eisprong)
Reageren