- Frank1 november 2022 om 13:29
Beste,
De volgende situatie en vraag:
Mijn vriendin en ik hebben op dag 14 van haar cyclus in de avond ongepland sex gehad. Ik ben niet in haar klaargekomen. De volgende ochtend heeft zij een map Ellaone genomen. Er is geen wens van zwangerschap. Hoe groot is toch de kans op zwangerschap? Is het bijvoorbeeld mogelijk dat tussen de tijd van sex en het nemen van de map de ovulatie heeft plaatsgevonden en daarmee de map niet werkt en hoe groot is deze kans?
Groeten,
Frank
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 november 2022 om 13:54Dat zou idd kunnen.
Reageren
Maar om zwanger te raken moet er toch wel sperma in de vagina terecht komenFrank1 november 2022 om 13:57Zegt u daarmee dat de alleen voorvocht onvoldoende is voor het zwanger raken?
ReagerenJohn (moderator)
1 november 2022 om 14:00Ja, dat klopt.
ReagerenJohn (moderator)
1 november 2022 om 14:01In voorvocht zitten biologisch gezien geen levende spermacellen tenzij er enkele minuten van tevoren een zaadlozing zou zijn geweest en er niet meer geplast is
ReagerenFlower6 februari 2023 om 08:50Hallo
Ik heb onveilige seks gehad. Hij die niet in mij klaar kwam maar tijdens het terugtrekken. Daarna sperma weggeveegd vervolgens weer een penetratie en dat gebeurde zeker tot 3 keer verspreidt een aantal uur. Is de kans op deze manier groot om zwanger te raken? Is een morning-afterpil innemen in dit geval nodig ( zwangerschap niet gewenst)?Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2023 om 13:22Ja er kan nog sperma in de urinebuis zitten na de ejaculatie. Dus beter de MAP nemen
Reageren