- Linda25 juni 2018 om 21:32
Hoi,
Lang verhaal kort: Het condoom was gescheurd (al de tweede keer dat dit gebeurt, knijp het tuutje altijd dicht, bij verschillende partners al gebeurt. Snap niet hoe dat kan maar OK). Was niet vruchtbaar, en ben ook regelmatig ongesteld. Ben niet aan de pil. DUS toch voor de zekerheid een MAP de Ellaone gehaald.
De Ellaone heb ik 1 dag voor mijn ongesteldheid zou komen ingenomen(minder dan 24u na het gescheurde condoom). Maar nu las ik in de bijsluiter en op hun website dat de Ellaone ervoor zorgt dat de hele maand de pil niet veilig is? Maar ik begrijp niet zo goed wat dit precies inhoud. Er staat dat het een verminderde werking kan geven. Ik kan nergens ook meer informatie vinden dus misschien weet iemand het(al is het niet voor mij, maar voor de volgende persoon).
Ik wil dus beginnen met de pil, als je die neemt op de eerste dag van je ongesteldheid dan ben je veilig. Nu ben ik nu(vandaag) ongesteld, ik heb de map zaterdag ingenomen en zondag zou ik al ongesteld moeten worden. Maar nu kan ik er dus vanuit gaan dat de pil NIET veilig is? Ook niet als je er NU pas mee begint? Of bedoelen ze inderdaad als je al de pil slikte en je de ellaone er tussen door neemt dat je niet meer veilig bent?
En wat is nu wijsheid? Ik heb liever niet zoveel hormonen in mijn lijf, maar als ik volgende maand weer een oepsie heb ben ik nog verder van huis. Dus ik heb liever dan een verminderde werking dan helemaal geen werking(door de pil niet te slikken).
Beetje vaag verhaal allemaal, hopelijk is het wel duidelijk.
Bedankt.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 23:52Als je de pil gebruikt, en dan de MAP neemt, ben je niet meer beschermd door de pil tot na de daarop volgende stopweek.
Reageren
Voor jouw geval: als je de menstruatie krijgt en dan op de eerste dag met de pil start, ben je vanaf de eerste pil beschermdLinda26 juni 2018 om 14:20Hai Tandor,
Bedankt voor je berichtje. Ik heb hem gister inderdaad ook maar gewoon ingenomen(de pil dus). Op hun website (https://www.ellaone.nl/tables/table_template.php) staat: Als je met een gewone anticonceptiemethode wilt beginnen nadat je ellaOne® hebt genomen, kun je dat doen maar je moet ook condooms gebruiken tot je volgende menstruatie.
Dat houd dus in je VOLGENDE menstruatie? Ookal is dat 2 dagen naar de MAP? Of bedoelen ze dan inderdaad toch weer de volgende? (Na een maand) Ik denk dat ik het überhaupt toch veilig ga doen deze maand maar ik zit er niet op te wachten dat het weer mis gaat en ik weer z’n ding moet nemen(dan is het pech ik ben er klaar mee lol).
Thanks!
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2018 om 15:04Dat geldt ook als die dan 2 dagen later is
Reageren