Zoeken Vraag het forum

Wanneer onbeschermd seks na EllaOne morning after pill?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • July

Hallo, ik ben een 20 jarige vrouw en heb een lange vaste relatie, dus gebruiken we niet een condoom, maar de pil. Nu heb ik in de eerste week van de pil, de pil vergeten. En heb voor de zekerheid de EllaOne morning after pil genomen. Nu heb ik ergens op het internet gezien dat, bij de normale morning after pil je 7 dagen erna, met een condoom moet vrijen en met de EllaOne 14 dagen erna. Klopt dat? Ik ga gewoon verder met de pil tot mijn volgende menstruatie.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

beiden kloppen niet.
    Als je de MAP gebruikt, eender welke, ben je niet meer beschermd door de pil tot NA de daaropvolgende stopweek

Reageren
    July

Dank u, nog 1 ding. Ik ben woensdag begonnen met de pil, vandaag de MAP ingenomen. Moet ik mijn strip doorslikken en dan een stopweek houden zoals normaal of moet ik een extra week doorslikken door de MAP en vergeten pil?

Reageren
    John (moderator)

Je moet de strip gewoon afmaken en dan een stopweek houden. Daarna ben je dan weer beschermd

Reageren
Reageer op: Wanneer onbeschermd seks na EllaOne morning after pill?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.